پایان نامه تاثیر رقابت در بازار محصول بر ارزش افزوده سهام |
5-4-2 پیشنهادات کاربردی بر مبنای تحقیقات آتی.. 105
5-5 محدودیتهای پژوهش… 106
پیوست ها 107
منابع و ماخذ. 113
فهرست منابع غیر فارسی: 117
چکیده انگلیسی: 118
جدول (3-1) مراحل مختلف نمونه گیری.. 12
جدول (3-1) مراحل مختلف نمونه گیری.. 69
جدول (4-1) شاخص های توصیف کننده متغیرها تحت شاخص های مرکزی، شاخص های پراکندگی کل متغیرها 90
جدول (4-2) نتایج آزمون مانایی متغیرهای پژوهش… 92
جدول (4-3) نتایج آزمون F لیمر و هاسمن.. 95
جدول (4 -4) نتایج حاصل از فرضیه فرعی اول. 97
جدول (4 -5) نتایج حاصل از فرضیه فرعی اول. 98
نمودار (1-1) مدل مفهومی تحقیق.. 65
شکل (3-1) مدل مفهومی پژوهش… 70
نمودار (4-1) آزمون F لیمر و آزمون هاسمن.. 94
چکیده:
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی تاثیر شدت رقابت در بازار محصول بر ارزش افزوده در شرکتهای خودروساز پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران در فاصله زمانی پنج ساله 1388 الی 1392 بوده است. پژوهش حاضر از نظر طبقه بندی بر مبنای هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر روش و ماهیت از نوع تحقیق همبستگی است.پس از تعیین جامعه، نمونه با استفاده از روش حذف سیستماتیک145 شرکت را به عنوان نمونه در نظر گرفتیم. دادههای جمعآوری شده با استفاده از نرمافزار اکسل محاسبه و با نرمافزار Eviews مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاند. تحلیل دادهها در بخش آمار توصیفی با محاسبه شاخصهای مرکزی از جمله میانگین، میانه و شاخصهای پراکندگی انحراف معیار چولگی و کشیدگی چولگی شروع شده است. این شاخصها به تفکیک و همچنین بصورت کلی انجام شده است.و سپس پس از طراحی و آزمون فرضیات پژوهش که به تفکیک هر فرضیه صورت گرفت، این نتیجه حاصل شد که بین شدت رقابت در بازار محصول وارزش افزوده اقتصادی و نقدی شرکتهای خودروساز پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار ایران رابطه ی مثبت معناداری وجود دارد .
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 01:19:00 ق.ظ ]
|