هر پژوهشی با هدف دستیابی ربه نتایجی جهت افزایش آگاهی و یا کمک به تصمیم گیری در مورد مسئله ای خاص ، صورت می گیرد و ارزش آن به میزان کمکی بستگی دارد که در این راستا به پژوهشگر یا تصمیم گیرنده می کند . هدف این پژوهش بررسی اثر هوش عاطفی کارکنان بر ارتباط سازمان با مشتری بوده است .در فصل قبل داده های بدست آمده از طریق پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به اطلاعاتی قابل استفاده تبدیل شده اند. در این فصل خلاصه ای از تحقیق جاری نشان داده می شود، بعد از آن، نتایج حاصل از این پژوهش، در قالبِ نتایج توصیفی و استنباطی ارائه شده و در انتها نیز به تفکیک، پیشنهادهایی کاربردی به مدیران سازمان ها و محققان آینده داده می شود.
۵-۲- نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل آماری

    • مدل شایستگی های عاطفی گولمن (۱۹۹۸) هوش عاطفی را دارای ۴ مؤلفه می داند. بر این اساس، در این پژوهش رابطه میان ۴ مؤلفه هوش عاطفی و ارتباط سازمان با مشتری بررسی شده است.
    • در ارتباط با فرضیه یک که بیان می کند بین خودآگاهی و مدیریت ارتباط با مشتری در بانک مهر ایران ( شعب استان لرستان ) رابطه معناداری وجود دارد.نتایج به دست آمده حاکی از وجود رابطه ای قوی میان این دو متغیر می باشد(۰۵/۰ > P و.۸۵۶= r )
    • فرضیه دوم بیان می کند که بین خودمدیریتی و مدیریت ارتباط با مشتری بانک مهر ایران ( شعب استان لرستان ) رابطه معناداری وجود دارد.نتایج پژوهش نشان داد که میان این دو متغیر در سطح معنی داری پنج درصد، ۷۹درصد رابطه وجود دارد (۷۹/۰ = r ) و این یعنی خودمدیریتی یکی از عوامل پیش بینی کننده ارتباط سازمان با مشتری تشخیص داده شد. پس کارکنانی که بتوانند در یک لحظه خاص احساسات و عواطف خود را تشخیص داده و درک کنند، در زمینه به کارگیری مؤثر عواطف خود و دیگران، در روابط اجتماعی و هم چنین به عنوان راهنمایی برای تصمیم گیری موفق تر می باشند .

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

 

    • فرضیه سوم بیان می کند که بین آگاهی اجتماعی و مدیریت ارتباط با مشتری در بانک مهر ایران ( شعب استان لرستان)رابطه معناداری وجود دارد.نتایج پژوهش نشان داد که میان این دو متغیر در سطح معنی داری پنج درصد، ۱۸ درصد رابطه وجود دارد (۱۸/۰ = r )، این امر حاکی از آن است که رابطه قوی بین این دو متغیر وجود ندارد و مدل خطی مورد نظر به اندازه کافی مناسب نیست و علاوه بر آن خط رگرسیون برازش شده بدست آمده رابطه کاهنده را میان این دو متغیر نشان می دهد .

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

    • فرضیه چهارم بیان می کند که بین مدیریت روابط و مدیریت ارتباط با مشتری در بانک مهر ایران ( شعب استان لرستان)رابطه معناداری وجود دارد.نتایج پژوهش نشان داد که میان این دومتغیر در سطح معنی داری پنج درصد، ۹۳ درصد رابطه وجود دارد (۹۳/۰ = r ). این امر حاکی از وجود رابطه مثبت و بسیار قوی میان مدیریت روابط و ارتباط سازمان با مشتری می باشد. پس کارکنان دارای مهارت مدیریت روابط با برقراری روابط خوب و دوستانه با مشتریان موجب بهبود روابط با آنان خواهند شد.
    • اما در مورد فرضیه اصلی که بیان می کند بین هوش هیجانی و مدیریت ارتباط با مشتری در بانک مهر ایران (شعب استان لرستان)رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. از آنجاکه در بررسی این فرض به دنبال یک رابطه کلی هستیم با توجه به ضرایب بدست آمده می توان نتیجه گرفت که مدل فرض مورد نظر به کلی مورد تایید قرار نگرفته و عامل مدیریت روابط اجتماعی از مدل نهایی حذف شده و مهمترین عامل مدیریت روابط اجتماعی و بعد از خود مدیریتی و در نهایت خود آگاهی به عنوان یک متغیر تاثیر گذار وارد مدل مورد نظر شدهاند و همچنین میبینیم وجود مقدار ثابت در مدل فقط در مدل نهایی معنیدار میباشد.

نتیجه تصویری برای موضوع هوش

در جدول ۵-۱ فرضیه های پژوهش و نتایج حاصله، به طور خلاصه، آورده شده است.
جدول۵-۱ همبستگی مؤلفه های مختلف ارائه شده در پژوهش

 

 

 

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...