تأثیراستفاده از اینترنت بر سبک زندگی در بین دانشجویان |
فهرست مطالب
عنوان شماره صفحه
چکیده ۱
فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه ۳
۱-۲- بیان مسئله ۴
۱-۳- ضرورت و اهمیت پژوهش ۷
۱-۴- اهداف تحقیق ۱۰
۱-۴-۱ هدف کلی ۱۰
۱-۴-۲ اهداف جزیی ۱۰
۱-۵- فرضیههای تحقیق ۱۱
فصل دوم: مروری بر ادبیات و پیشینه تحقیق
۲-۱- مقدمه ۱۳
۲-۱-۱ تعاریف ۱۴
۲-۲- مبانی نظری ۱۶
۲-۲-۱ ماکس وبر ۱۶
۲-۲-۲ آنتونی گیدنز ۱۷
۲-۲-۳ پیر بوردیو ۲۱
۲-۲-۳-۱ مفهوم منش ۲۲
۲-۲-۳-۲ مفهوم میدان ۲۶
۲-۲-۳-۳ مفهوم عمل ۳۰
۲-۲-۳-۴ مفهوم نماد ۳۱
۲-۲-۳-۵ مفهوم طبقه ۳۱
۲-۲-۳-۶ مفهوم مصرف ۳۵
۲-۲-۴ کاکرام ۳۹
۲-۲-۵ آدلر ۴۰
۲-۲-۵-۱ مفاهیم اساسی نظریه آدلر ۴۱
۲-۲-۵-۲ انواع سبک زندگی از دیدگاه آدلر ۴۲
۲-۲-۶ تورستین وبلن ۴۴
۲-۳- شاخص های جوانی و سبک زندگی ۴۶
۲-۳-۱ امتداد یافتن دوره جوانی ۴۷
۲-۳-۲ فردی شدن ۴۷
۲-۳-۳ عدم اطمینان و خطر ۴۸
۲-۳-۴ ریسک پذیری ۴۸
۲-۳-۵ نگرش متفاوت جوانان به کار و فراغت ۴۹
۲-۳-۶ برقراری ارتباط به شیوه متفاوت ۵۰
۲-۳-۷ مصرف گرایی و مصلحت طلبی ۵۰
۲-۴- اینترنت ۵۱
۲-۴-۱ استفاده جوانان از اینترنت در ایران ۵۳
۲-۴-۲ ویژگی های اینترنت ۵۵
۲-۴-۳ انواع کاربردهای رسانه های مجازی ۵۵
۲-۴-۴ آمار استفاده از اینترنت در جهان ۵۷
۲-۴-۵ تأثیرات مثبت اینترنت بر سبک زندگی ۵۸
۲-۴-۵-۱ کوچک شدن جهان و رشد فرهنگی ۵۸
۲-۴-۵-۲ خدمات آموزشی و پژوهشی ۵۹
۲-۴-۵-۳ ارایه خدمات به «شهروند الکترونیک» ۵۹
۲-۴-۵-۴ توسعه اقتصادی و تجارت الکترونیک. ۶۰
۲-۴-۵-۵ ایجاد خلاقیت و اخلاق کاری سازنده ۶۰
۲-۴-۵-۶ تعامل و همزیستی جهانی؛ شکلگیری هویت پویا ۶۱
۲-۴-۵-۷ کثرتگرایی فرهنگی ۶۲
۲-۴-۵-۸ جهانی شدن و حقوق شهروندی ۶۲
۲-۴-۶ تأثیرات منفی اینترنت بر سبک زندگی ۶۳
۲-۴-۶-۱ بعد اجتماعی ۶۳
۲-۴-۶-۲ تبدیل اینترنت به ارزش ۶۳
۲-۴-۶-۳ قبض و بسط باورها ۶۴
۲-۴-۶-۴ اثرات روانی ۶۴
۲-۴-۷ تأثیرات مثبت و منفی فیس بوک بر سبک زندگی ۶۵
۲-۴-۷-۱ انتشار سریع و آزادانه اخبار و اطلاعات، افزایش قدرت تحلیل و تقویت روحیه انتقادی ۶۵
۲-۴-۷-۲ امکان عبور از مرزهای جغرافیایی و آشنایی با افراد، جوامع و فرهنگ های مختلف ۶۵
۲-۴-۷-۳ شکل گیری و تقویت خرد جمعی ۶۵
۲-۴-۷-۴ ارتباط مجازی مستمر با دوستان و آشنایان ۶۶
۲-۴-۷-۵ تبلیغ و توسعه ارزش های انسانی و اخلاقی در عرصه جهانی ۶۶
۲-۴-۷-۶ افزایش سرعت در فرایند آموزش و ایجاد ارتباط شبانه روزی بین استاد و شاگرد ۶۶
۲-۴-۷-۷ فیس بوک و اختلالات روانشناختی ۶۶
۲-۴-۷-۸ فیس بوک و اعتیاد ۶۷
۲-۵- پیشینه پژوهش ۶۷
۲-۵-۱ تحقیقات داخلی ۶۷
۲-۵-۲ تحقیقات خارجی ۷۵
۲-۶- چارچوب نظری تحقیق حاضر ۷۹
۲-۶-۱ گرایش و رفتارهای زیست محیطی ۸۲
۲-۶-۲ مصرف کالاهای فرهنگی ۸۲
۲-۶-۳ باورها و رفتارهای دینی ۸۳
۲-۶-۴ گرایش و رفتارهای بهداشتی ۸۳
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
۳-۱- مقدمه ۸۶
۳-۲- روش تحقیق ۸۶
۳-۳- ابزار گردآوری داده ها ۸۷
۳-۴- اعتبار ۸۷
۳-۵- پایایی ۸۸
۳-۶- تعریف نظری و عملیاتی مفاهیم ۸۹
۳-۶-۱ متغیر وابسته ۸۹
۳-۶-۲ متغیر مستقل ۹۱
۳-۷- جامعه آماری ۹۳
۳-۸- تعیین حجم نمونه ۹۳
۳-۹- روش نمونه گیری ۹۴
۳-۱۰- استخراج و پردازش داده ها ۹۵
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق
۴-۱- مقدمه ۹۷
۴-۱-۱ توصیف متغیرهای جمعیتی ۹۷
۴-۱-۱-۱ بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس سن ۹۷
۴-۱-۱-۲ بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس جنسیت ۹۸
۴-۱-۱-۳ بررسی توزیع فراوانی افراد مورد بررسی براساس وضعیت تاهل ۹۹
۴-۱-۱-۴ بررسی توزیع افراد مورد بررسی براساس مقطع تحصیلی ۱۰۰
۴-۱-۱-۵ بررسی توزیع افراد مورد بررسی براساسدرآمد خانوار ۱۰۱
۴-۱-۱-۶ بررسی توزیع افراد مورد بررسی براساس ۱۰۲
۴-۱-۱-۷ بررسی توزیع افراد مورد بررسی براساس طبقه اجتماعی ۱۰۳
۴-۱-۲ توصیف متغیر وابسته و ابعاد آن ۱۰۴
۴-۱-۲-۱ توصیف بعد مصرف کالاهای فرهنگی ۱۰۴
۴-۱-۲-۲ توصیف بعد گرایش و رفتارهای بهداشتی ۱۰۵
۴-۱-۲-۳ توصیف بعد باورها و رفتارهای دینی ۱۰۶
۴-۱-۳ توصیف بعدهای مستقل تحقیق ۱۰۸
۴-۱-۳-۱ توصیف متغیر میزان دسترسی به اینترنت ۱۰۸
۴-۱-۳-۲ توصیف متغیر میزان استفاده از خدمات اینترنت ۱۰۹
۴-۱-۳-۳ توصیف متغیر فعالیت در فیسبوک ۱۱۰
۴-۲- آزمون فرضیات ۱۱۱
۴-۲-۱ بررسی رابطه بین متغیر های پیشینه ای و سبک زندگی و ابعاد آن ۱۱۱
۴-۲-۱-۱ فرضیه اول ۱۱۲
۴-۲-۱-۲ فرضیه دوم ۱۱۳
۴-۲-۲ بررسی رابطه متغیرهای مستقل با سبک زندگی و ابعاد آن ۱۱۶
۴-۲-۲-۱ فرضیه چهارم ۱۱۷
۴-۲-۲-۲ فرضیه پنجم ۱۱۸
۴-۲-۲-۳ فرضیه ششم ۱۱۸
۴-۲-۲-۴ فرضیه هفتم ۱۱۹
۴-۲-۲-۵ فرضیه هشتم ۱۱۹
۴-۲-۲-۶ فرضیه نهم ۱۲۰
۴-۳- بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر مولفه های سبک زندگی ۱۲۰
۴-۳-۱ بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر مصرف کالاهای فرهنگی ۱۲۰
۴-۳-۲ بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر گرایش و رفتارهای زیست محیطی ۱۲۱
۴-۳-۳ بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر گرایش و رفتارهای بهداشتی ۱۲۲
۴-۳-۴ بررسی میزان تاثیر همزمان متغیرهای مستقل بر باورها و رفتارهای دینی ۱۲۲
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- مقدمه ۱۲۴
۵-۲- نتایج مربوط به متغیرهای پیشینه ای ۱۲۴
۵-۳- یافته های مربوط به بررسی رابطه میان متغیرهای پیشینه ای و سبک زندگی و ابعاد آن ۱۲۵
۵-۴- بررسی رابطه متغیرهای مستقل با سبک زندگی و ابعاد آن ۱۲۸
۵-۵- بحث و تفسیر یافته های پژوهش ۱۲۹
۵-۶- پیشنهادات ۱۳۴
منابع و مآخذ ۱۳۶
فهرست منابع فارسی ۱۳۶
فهرست منابع انگلیسی ۱۴۲
پیوست ۱۴۴
چکیده انگلیسی ۱۵۸
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1399-06-12] [ 05:41:00 ب.ظ ]
|