جدید

 

دلایل بسیاری وجود دارد که توجیه کننده شکست پروژه های توسعه محصول جدید محسوب می گردد که عبارتند از (اخباری و دیگران، ۱۳۸۶ : ۱۶).

    • چندگانه بودن و ابهام در اهداف فرآیند توسعه محصول

 

    • تمرکز بر مشتریان کنونی

 

    • توجه ناکافی به زمان

 

    • جهت گیری های مبهم

 

    • ناکافی بودن اطلاعات از بازار

 

    • نبود توجه کافی به نیازمندیها و صدای مشتری

 

    • تعریف بی اساس محصول

 

    • کیفیت پایین در اجرای وظایف کلیدی فرایندهای توسعه محصول

 

  • وجود تیم های پروژه با ساختار ضعیف و تیم های پروژه غیر کارآمد

همچنین سایر مشکلات مرتبط با توسعه محصولات جدید عبارتند از :

 

کم بودن ایده های مهم درمورد محصول جدید ، بازارهای خرد شده ، رشد سریع محدودیتهای قانونی و اجتماعی، هزینه بالای فرآیند تولید محصول جدید، کمبود سرمایه و کوتاه بودن عمر محصولات موفق.

 

۲-۵-نقش نوآوری در توسعه محصولات جدید

 

بالابودن سطوح آشفتگی های محیطی و تغییرات، سازمانها را به استفاده بیشتر از خلاقیت و نوآوری در فرآیندهای توسعه محصول ترغیب کرده است. در مفهوم نوآوری بسیار مهم است که به بررسی از جنبه ترکیب نوآوری های رادیکال و تدریجی بپردازیم . اغلب سازمانها برنوآوری های تدریجی تاکید دارند که درنتیجه آینده سازمان را به مخاطره می اندازند . بسیاری از شرکتها نیز با نوآوری های اساسی شروع می کنند که در طول زمان فرسوده می گردند .شکل شماره ۳ نشان دهنده فرآیند نوآوری و جایگاه توسعه محصولات جدید در آن است۲۰۰۶,p.9) (Friström,

 

شکل2-3- فرآیند نوآوری و جایگاه توسعه محصولات جدید در آن2006,p.9) (Friström,

شکل۲-۳- فرآیند نوآوری و جایگاه توسعه محصولات جدید در آن۲۰۰۶,p.9) (Friström,

 

شکل شماره۴ نشان دهنده قیف توسعه ایده تا محصول جدید می باشد .(Agarwal) قیف توسعه نشان دهنده آن است که اکثر ایده ها و نوآوری های به محصول منجر نشده و به بازار نمی رسند. یکی از عوامل ناکامی پروسه قیف توسعه این است که غالباً مدیران فراموش می کنند که پروسه نیازمند حمایت و تنظیمات دیگر بخش های سازمان نیز می باشد . مورد دیگر این است که توجه مدیران رده بالا غالباً در بدترین زمان به پروژه جلب می گردد ، در زمان رو به پایان بودن پروژه، زمانی که اکثر پارامترها مشخص و ثابت شده اند و تغییرات بسیار هزینه بر و زمان بر می باشند ( خمسه، سرافراز و سرافراز، ۱۳۸۶ : ۶).

 

 

شکل 2-4-  قیف توسعه ایده تا محصول جدید( خمسه، سرافراز و سرافراز، 1386 : 6)

شکل ۲-۴- قیف توسعه ایده تا محصول جدید( خمسه، سرافراز و سرافراز، ۱۳۸۶ : ۶)


موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...