پایان نامه ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد مدیریت ارتباط الکترونیکی |
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 1- 1. روند انجام کار …………………………………………………………………………………………… 11
نمودار 3- 1. روند انجام کار ………………………………………………………………………………………….. 53
نمودار4- 1. رتبه بندی مناظر CRM ………………………………………………………………………………. 58
نمودار4- 2. رتبه بندی شاخصهای رضایت مشتری …………………………………………………………… 59
نمودار4- 3. رتبه بندی شاخصهای ارتباط با مشتری …………………………………………………………. 60
نمودار4- 4. رتبه بندی شاخصهای فرایندهای CRM ………………………………………………………. 61
نمودار 4- 5 . رتبه بندی شاخصهای شناخت مشتری ……………………………………………………….. 63
فهرست علائم واختصارات(Abbreviations)
ANP………………………………………. Analytic Network Process
BSC……………………………………….. Balanced Scorecard
CKM……………………………………….Customer Knowledge management
CRM………………………………………Customer Relationship Management
E- CRM………………………………… Electronic- Customer Relationship Management
EFQM……………………………………..European Foundation for Quality Management
KPI………………………………………….key Performance Indicators
M – CRM ……………………………..Mobile-Customer Relationship Management
چکیده
سازمانها به دنبال کسب دادههای با ارزش از مشتریان خود هستند. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM[1]) بعنوان یک استراتژی کارا در این زمینه، توانسته است به سازمانها کمک شایانی نماید. بروز تغییر و تحولات مختلف در عرصه تکنولوژی اطلاعات، موسسات و سازمانها را برآن داشته است تا خود را با این تغییر و تحولات همگام نمایند. تکنولوژی اطلاعات، سیستمهای مدیریت روابط مشتریان(CRM)را نیز تحت تاثیر قرار داده و منجر به مطرح شدن مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتریان (E-CRM[2])شده است. در واقع میتوان گفتE-CRMزاییده CRM است که موفقیت در آن در کسب و کارهای اینترنتی حاصل میشود. نکته مهم اینجاست که صرفا پیادهسازی E-CRM منجر به افزایش کارایی سازمان نخواهد بود، بلکه این سیستم زمانی موفق خواهد بود که بتوان ارزیابی درستی از نتایج عملکرد آن در دست داشت. بر همین اساس، ضرورت تدوین و توسعه یک مدل جامع عملکرد جهت ارزیابی خروجی پروژههای E-CRM به شدت احساس میشود. در این پژوهش، با استفاده از مدل کارت امتیازی متوازن[3](BSC)، مدلی جهت ارزیابی نتایج عملکرد پروژههای E-CRM توسعه داده شده است که متناظر با مناظر BSC، معیار هایی چون شناخت مشتری، رضایت مشتری، روابط با مشتری و فناوریهای CRM تعیین شد و برای هر منظر شاخصهایی شناسایی شده که به کمک آنها میتوان عملکرد E-CRM را ارزیابی کرد. همچنین جهت تعیین اولویت شاخصها و برنامهریزی روی آنها، از فرآیند تحلیل شبکهای[4](ANP) و نرمافزار سوپر دسیژن[5] استفاده شده است.
کلمات کلیدی
مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری (E-CRM)، ارزیابی عملکرد، کارت امتیازی متوازن (BSC)، فرآیند تحلیل شبکهای (ANP)
فصل اول
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 03:20:00 ق.ظ ]
|