پایان نامه ارائه چارچوب مدیریت دانش در سازمانهای دانشمحور مورد مطالعه ستاد فناوری نانو ایران |
جدول 4-17 -آزمون دو جملهای و میانگین شاخصها و امتیاز عامل توسعه سرمایه انسانی و اجتماعی …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….122
جدول 4 – 18- آزمون دو جملهای و میانگین شاخصها و امتیاز عامل فرهنگ سازمانی ……………..124
جدول 4-19- آزمون دو جملهای و میانگین شاخصها و امتیاز عامل الگوبرداری و اندازه گیری عملکرد …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….125
جدول 4- 20- آزمون دو جملهای و میانگین شاخصها و امتیاز عامل زیر ساختار های سیستمهای اطلاعاتی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..126
جدول 4- 21-آزمون دو جملهای و میانگین شاخصها و امتیاز عامل کار تیمی و گروههای تعامل اجتماعی ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..128
جدول 4- 22-آزمون دو جملهای و میانگین شاخصها و امتیاز عامل مدیریت تغییر …………………….130
جدول 4- 23-آزمون دو جملهای و میانگین شاخصها و امتیاز عامل استراتژی و اهداف ………………131
جدول 4- 24- آزمون دو جملهای و میانگین شاخصها و امتیاز عامل فرآیند های مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….133
جدول 4- 25- جدول اطلاعات امتیاز مطلوب عوامل موفقیت مدیریت دانش و امتیاز عوامل در ستاد …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….135
جدول 4- 26-رتبه بندی عوامل موفقیت مدیریت دانش در ستاد نانو بر مبنای آزمون فرید من …..137
جدول 4- 27- آزمون Mann-Whitney U به منظور مقایسه وضعیت جاری مدیریت دانش در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وضعیت مطلوب مدیریت دانش ………………………………………………………139
فهرست شکلها
عنوان
صفحه
شکل 2-1- تفاوت داده، اطلاعات و دانش …………………………………………………………………………………………..17
شکل 2-2- چرخهی مدیریت دانش سازمانی و فرآیندهای اصلی ………………………………………………………33
شکل 3-1- چارچوب پیشنهادی عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش در سازمانهای دانش محور ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….86
شکل 5-1- چارچوب نهایی عوامل حیاتی موفقیت مدیریت دانش در سازمانهای دانش محور …….152
فهرست نمودارها
عنوان
صفحه
نمودار 4-2- مقایسه وضعیت فعلی مدیریت دانش در ستاد نانو با وضعیت مطلوب ………………………..136
فصل اول
مقدمه وکلیات طرح تحقیق
1-مقدمه و کلیات طرح تحقیق
1-1-مقدمه
امروزه به دلیل تشدید فضای رقابتی، کشورها و نیز سازمانها در تصمیمگیری و اتخاذ استراتژی رقابتی خود تنها به منابع محدود درون سازمانی و یا اطلاعات تصادفی کسبشده از فضای پیرامون اکتفا نمیکنند و در حقیقت داشتن اطلاعات صحیح، تأثیرگذار و به روز از فضای اطراف یکی از ابزارهای قدرت در سطح ملی و سازمانی محسوب میشود. از این رو سازمانها تلاش میکنند به بهترین منابع اطلاعاتی در مورد محیط کسبوکار و فعالیت خود دست یابند و از آنها به طور مؤثر در برنامهریزیهای راهبردی خود بهره بگیرند (Clarke& Turner, 2004). این که دانش یکی از مهمترین داراییهای سازمان در نظر گرفته میشود غیر قابل انکار است و به طور فزایندهای برای حفظ مزیت رقابتی سازمان، مدیریت میشود ( Chang et al , 2009).
در صنایع با تکنولوژی پیشرفته و سازمانهای مبتنی بر دانش از قبیل نانو و بیوتکنولوژی حیطههای جدیدی ظهور، تکامل و به بلوغ میرسد و خیلی سریع از رده خارج میشود بنابراین، مدیران تصمیمات تجاری راهبردی را نه تنها بر مبنای اطلاعات ساختار یافته بلکه همچنین باید بر مبنای اطلاعات ناقص، پویا و مبهم اخذ نمایند. بنابراین باید از پلت فورم مدیریت دانش استفاده نمایند تا مدیران از روند تغییرات و سرعت آنها غافل نباشند (Bafiares-Alcantara
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 09:34:00 ب.ظ ]
|