الگوی تحلیل عاملی تأییدی کل متغیرها در نمونه دختران نیز با بهره گرفتن از برنامه لیزرل اجرا شد. نتایج این تحلیل در جدول ۲۳ـ۳ ارائه شده است.

 

 

 

 

جدول ۲۳ـ۳٫ الگوی اندازه‎گیری در نمونه دختران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارامتر

 

 

نشانگرها          

برآورد پارامتر b

پارامتر

 

 

استاندارد‎ شده B

خطای معیار t مجذور همبستگی چندگانه
کنش‎وری خانوادگی(گزارش نوجوان)          
      حمایت خانواده ۶۱/۱ ۷۳/۰ ۱۴/۰ ۹۰/۱۱ ۵۳/۰
      ارتباط والدـ نوجوان ۷۰/۶ ۷۸/۰ ۵۲/۰ ۹۹/۱۲ ۶۰/۰
      دل‎مشغولی والدین ۳۹/۲ ۷۳/۰ ۲۰/۰ ۸۶/۱۱ ۵۳/۰
      والدگری مثبت ۰۲/۲ ۶۵/۰ ۲۰/۰ ۱۷/۱۰ ۴۲/۰
کنش‎وری خانوادگی (گزارش والد)          
      حمایت خانواده ۶۵/۰ ۳۰/۰ ۱۶/۰ ۰۸/۴ ۰۹/۰
      ارتباط والدـ نوجوان ۲۷/۴ ۵۲/۰ ۵۹/۰ ۲۴/۷ ۲۷/۰
      دل‎مشغولی والدین ۴۹/۴ ۸۷/۰ ۴۰/۰ ۳۳/۱۱ ۷۶/۰
      والدگری مثبت ۲۴/۱ ۵۶/۰ ۱۶/۰ ۸۰/۷ ۳۲/۰
کنش‎وری مدرسه          
      پیوند با مدرسه ۳۴/۰ ۳۷/۰ ۰۷/۰ ۸۹/۴ ۱۴/۰
      پیوند مدرسه ۴۴/۰ ۴۸/۰ ۰۷/۰ ۴۵/۶ ۲۳/۰
      حمایت معلم ۶۸/۰ ۵۹/۰ ۰۸/۰ ۰۴/۸ ۳۵/۰
      حمایت معلم ۹۲/۰ ۶۸/۰ ۱۰/۰ ۱۹/۹ ۴۶/۰
حمایت همسال          
      حمایت  همسال۱ ۸۹/۱ ۷۷/۰ ۱۵/۰ ۹۸/۱۲ ۵۹/۰
      حمایت همسال۲ ۷۵/۱ ۷۲/۰ ۱۵/۰ ۸۲/۱۱ ۵۱/۰
      حمایت  همسال۳ ۱۸/۲ ۷۵/۰ ۱۸/۰ ۴۶/۱۲ ۵۶/۰
      حمایت همسال۴ ۹۱/۱ ۷۳/۰ ۱۶/۰ ۱۱/۱۲ ۵۳/۰
      حمایت همسال۵ ۹۶/۱ ۷۴/۰ ۱۶/۰ ۴۱/۱۲ ۵۵/۰
انسجام هویت          
      انسجام هویت ۲ ۵۷/۰ ۵۱/۰ ۰۸/۰ ۰۷/۷ ۲۶/۰
      انسجام هویت ۳ ۶۲/۰ ۵۴/۰ ۰۸/۰ ۶۵/۷ ۲۹/۰
      انسجام هویت ۴ ۷۶/۰ ۷۰/۰ ۰۷/۰ ۲۸/۱۰ ۴۹/۰
      انسجام هویت ۵ ۶۳/۰ ۶۰/۰ ۰۷/۰ ۵۴/۸ ۳۶/۰
      انسجام هویت ۶ ۵۶/۰ ۴۶/۰ ۰۹/۰ ۴۲/۶ ۲۲/۰
سردرگمی هویت          
      سردرگمی هویت ۳ ۶۳/۰ ۵۷/۰ ۰۸/۰ ۲۵/۸ ۳۲/۰
      سردرگمی هویت ۴ ۵۷/۰ ۴۵/۰ ۰۹/۰ ۴۰/۶ ۲۰/۰
      سردرگمی هویت ۵ ۶۸/۰ ۶۰/۰ ۰۸/۰ ۷۳/۸ ۳۶/۰
      سردرگمی هویت ۶ ۷۶/۰ ۵۷/۰ ۰۹/۰ ۲۸/۸ ۳۲/۰

 

 

ادامه جدول ۲۳ـ۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارامتر

 

 

نشانگرها          

برآورد پارامتر b

پارامتر

 

 

استاندارد‎ شده B

خطای معیار t مجذور همبستگی چندگانه
رفتار مشکل‎آفرین          
  رفتار پرخاشگرانه(گزارش نوجوان) ۲۳/۴ ۸۳/۰ ۲۹/۰ ۴۰/۱۴ ۶۹/۰
  رفتار نقض قانون(گزارش نوجوان) ۷۵/۱ ۷۷/۰ ۱۴/۰ ۹۱/۱۲ ۵۹/۰
  مشکلات توجه(گزارش نوجوان) ۷۳/۲ ۸۰/۰ ۲۰/۰ ۵۲/۱۳ ۶۳/۰
  رفتار پرخاشگرانه(گزارش والد) ۷۹/۱ ۳۳/۰ ۳۷/۰ ۷۸/۴ ۱۱/۰
  رفتار نقض قانون(گزارش والد) ۵۳/۰ ۳۸/۰ ۰۹/۰ ۵۷/۵ ۱۵/۰
مجذور خی درجه آزادی سطح معناداری RMSEA CFI SRMR PGFI

۴۳/۷۲۱

 

 

 

۴۱۳ ۰۰۰۱/۰

۰۵۷/۰

 

 

۰۶۴/۰؛۰۵۰/۰

۹۳/۰ ۰۶۹/۰ ۶۹/۰
                     

 

 

نتایج جدول ۲۳ـ۳ حاکی از آن است که کلیه  ضرایب برآورد شده مسیر در الگوی اندازه‎گیری دختران از لحاظ آماری معنادارند. اندازه‎های پارامتر استاندارد‎شده برای هر یک از نشانگرها، نشان‎دهنده قدرت بار عاملی آنها بر متغیرهای نهفته مربوط است و مقادیر t بزرگ‎تر از ۲ معناداری این سهم را نشان می‎دهد. اندازه‎های شاخص‎های برازندگی مبین برازش مناسب الگوی اندازه‎گیری است.

 

آدرس سایت برای متن کامل پایان نامه ها

 

 

 

۷ـ۳ الگوی اندازه‎گیری پسران

 

الگوی تحلیل عاملی تأییدی کل متغیرها در نمونه پسران نیز با بهره گرفتن از برنامه لیزرل اجرا شد. نتایج این تحلیل در جدول ۲۴ـ۳ ارائه شده است.

 

 

 

جدول ۲۴ـ۳٫ الگوی اندازه‎گیری در نمونه پسران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارامتر

 

 

    نشانگرها

برآورد پارامتر b

پارامتر

 

 

استاندارد شده B

خطای معیار t مجذور همبستگی چندگانه
کنشوری خانوادگی(گزارش نوجوان)          
     حمایت خانواده ۳۷/۱ ۵۹/۰ ۱۵/۰ ۸۵/۸ ۳۴/۰
     ارتباط والدـ نوجوان ۲۶/۴ ۶۲/۰ ۴۵/۰ ۴۲/۹ ۳۸/۰
     دل‎مشغولی والدین ۷۲/۱ ۵۴/۰ ۲۱/۰ ۰۸/۸ ۲۹/۰
     والدگری مثبت ۳۱/۱ ۴۴/۰ ۲۰/۰ ۵۰/۶ ۲۰/۰

 

 

ادامه جدول ۲۴ـ۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پارامتر

 

 

    نشانگرها

برآورد پارامتر b

پارامتر

 

 

استاندارد شده B

خطای معیار t مجذور همبستگی چندگانه
کنشوری خانوادگی(گزارش والد)          
     حمایت خانواده ۶۰/۰ ۳۳/۰ ۱۲/۰ ۷۹/۴ ۱۱/۰
     ارتباط والدـ نوجوان ۳۰/۵ ۶۹/۰ ۵۰/۰ ۶۶/۱۰ ۴۸/۰
     دل‎مشغولی والدین ۹۰/۳ ۸۲/۰ ۳۱/۰ ۷۰/۱۲ ۶۷/۰
     والدگری مثبت ۳۵/۱ ۶۱/۰ ۱۴/۰ ۳۷/۹ ۳۸/۰
کنشوری مدرسه          
     پیوند با مدرسه ۶۰/۰ ۵۹/۰ ۰۷/۰ ۰۹/۸ ۳۵/۰
     پیوند با مدرسه ۴۷/۰ ۵۰/۰ ۰۷/۰ ۷۹/۶ ۲۵/۰
     حمایت معلم ۶۶/۰ ۵۴/۰ ۰۹/۰ ۳۱/۷ ۲۹/۰
     حمایت معلم ۷۰/۰ ۵۶/۰ ۰۹/۰ ۶۸/۷ ۳۲/۰
حمایت همسال          
     حمایت همسال۱ ۰۸/۲ ۷۸/۰ ۱۵/۰ ۷۵/۱۳ ۶۱/۰
     حمایت همسال۲ ۹۷/۱ ۷۷/۰ ۱۵/۰ ۴۴/۱۳ ۵۹/۰
     حمایت همسال۳ ۵۸/۲ ۷۸/۰ ۱۹/۰ ۸۱/۱۳ ۶۱/۰
     حمایت همسال۴ ۵۰/۱ ۵۹/۰ ۱۶/۰ ۵۵/۹ ۳۵/۰
     حمایت همسال۵ ۵۸/۱ ۶۲/۰ ۱۶/۰ ۱۴/۱۰ ۳۹/۰
انسجام هویت          
     انسجام هویت ۱ ۶۸/۰ ۵۶/۰ ۰۹/۰ ۹۸/۷ ۳۱/۰
     انسجام هویت ۲ ۴۹/۰ ۴۴/۰ ۰۸/۰ ۱۲/۶ ۱۹/۰
     انسجام هویت ۳ ۶۹/۰ ۶۴/۰ ۰۷/۰ ۳۱/۹ ۴۱/۰
     انسجام هویت ۴ ۷۱/۰ ۶۲/۰ ۰۸/۰ ۹۵/۸ ۳۸/۰
     انسجام هویت ۵ ۶۹/۰ ۵۷/۰ ۰۹/۰ ۱۱/۸ ۳۲/۰
سردرگمی هویت          
     سردرگمی هویت ۱ ۶۰/۰ ۵۹/۰ ۰۷/۰ ۰۵/۸ ۳۵/۰
     سردرگمی هویت ۲ ۶۴/۰ ۴۶/۰ ۱۰/۰ ۲۰/۶ ۲۱/۰
     سردرگمی هویت ۳ ۶۴/۰ ۵۴/۰ ۰۹/۰ ۳۶/۷ ۳۰/۰
     سردرگمی هویت ۴ ۷۴/۰ ۵۲/۰ ۱۱/۰ ۰۴/۷ ۲۷/۰
رفتار مشکل آفرین          
 رفتار پرخاشگرانه(گزارش نوجوان) ۷۸/۴ ۹۲/۰ ۲۸/۰ ۸۵/۱۶ ۸۴/۰
 رفتار نقض قانون(گزارش نوجوان) ۹۴/۱ ۷۵/۰ ۱۵/۰ ۰۵/۱۳ ۵۷/۰
 مشکلات توجه(گزارش نوجوان) ۲۷/۲ ۶۹/۰ ۲۰/۰ ۵۶/۱۱ ۴۷/۰
 رفتار پرخاشگرانه(گزارش والد) ۴۰/۱ ۳۱/۰ ۳۰/۰ ۶۸/۴ ۰۹/۰
 رفتار نقض قانون(گزارش والد) ۳۲/۰ ۲۳/۰ ۰۹/۰ ۵۰/۳ ۰۵/۰

 

 

ادامه جدول ۲۴ـ۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجذور خی درجه آزادی سطح معناداری RMSEA CFI SRMR PGFI
۶۱/۸۳۲ ۴۱۳ ۰۰۰۱/۰

۰۶۴/۰

 

 

۰۷۰/۰؛۰۵۸/۰

۸۸/۰ ۰۷۹/۰ ۶۸/۰

 

 

همان‎طور که در جدول ۲۴ـ۳ نشان داده شده است، کلیه ضرایب برآورد شده مسیر در الگوی اندازه ـ گیری پسران از لحاظ آماری معنادارند. اندازه‎های پارامتر استاندارد‎شده برای هر یک از نشانگرها، نشان‎دهنده قدرت بار عاملی آنها بر متغیرهای نهفته مربوط است و مقادیر t بزرگ‎تر از ۲ معناداری این سهم را نشان می‎دهد. اندازه‎های شاخص‎های برازندگی مبین برازش قابل قبول الگوی اندازه‎گیری است.

 

از آنجا که الگوی اندازه‎گیری برای نمونه کلی، نمونه دختران و نمونه پسران با داده‎ها برازش مناسب و یا قابل قبولی داشتند، در وهله بعد الگوی ساختاری آنها مورد برازش قرار گرفت که در فصل چهارم به آنها خواهیم پرداخت. در شکل ۲ـ۳، الگوی پیشنهادی پژوهش همراه با متغیرهای مشاهده‎شده هر یک از متغیرهای نهفته به تصویر کشیده شده است.

 

 

 

 

کنش‎وری خانوادگی

 

 

( گزارش نوجوان)

 

 

کنش‎وری خانوادگی

 

 

( گزارش والد)

 

 

 

 

کنش‎وری مدرسه

 

 

حمایت همسال

 

 

انسجام هویت

 

 

سردرگمی هویت

 

 

رفتار مشکل‎آفرین

 

 

       شکل ۲-۳٫ الگوی پیشنهادی پژوهش همراه با متغیرهای مشاهده‎شده هر یک از متغیرهای نهفته

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...