پایان نامه شناسایی و اولویتبندی عوامل و شاخصهای موثر در تصمیمگیری بهینه به منظور تامین مالی پروژههای صادراتی برای انتخاب موفق بازار هدف خارجی |
4-4 تجزیه و تحلیل شبکه(ANP) به منظور اولویتبندی شاخصها 117
4-4-1 ابرماتریس در تحلیل شبکهای ANP 118
4-4-1-1ابرماتریس ناموزون(وزن دهی نشده) 118
4-4-1-2 ابرماتریس موزون یا وزن دهی شده 119
4-4-1-3 ابر ماتریس حدی یا محدود 119
4-5 نرخ سازگاری در اعتبارسنجی پاسخهای خبرگان 126
جمع بندی 127
فصل5: نتیجه گیری و پیشنهادات 128
5-1 مقدمه 129
5-2 خلاصه تحقیق 129
5-3 سوال اصلی تحقیق 133
5-4 نتیجه گیری 136
5-5 پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………………………………………….137
5-6 محدودیت های تحقیق 138
5-7 پیشنهادهایی برای تحقیقات آتی 138
منابع و مراجع 140
پیوست 149
شکل ها
شکل 2‑1: مدل ارزیابی جذابیت بازارهای بین المللی(خورشیدی و عادل آذر، 1384) 37
شکل 2‑2: شاخصهای مهم در انتخاب موفق بازار خارجی در صنعت خودرو (فیروزیان و همکاران، 1389) 41
شکل 2‑3: مدل استراتژی ورود به بازارهای جهانی برای صنعت خودرو 42
شکل 2‑4: سه صادرکننده اصلی خودرو در جهان (میلیون دلار آمریکا) 44
شکل 2‑5: سه تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان (میلیون دستگاه در سال) 44
شکل 2‑6: روند تولید خودرو بنزینی از سال 1348-1380 51
شکل 2‑7: ارزش صادرات خودرو سواری کشور بین 1387-1390 53
شکل 3‑1: تفاوت ساختاری بین یک «سلسله مراتب» و «شبکه» 97
شکل 3‑2: شکل کلی یک ابرماتریس 99
شکل 4‑1: دیاگراف تاثیر پذیری و تاثیرگذاری معیارها بر یکدیگر 115
شکل 4‑2: نمودار شبکه روابط 116
شکل 4‑3: مدل فرایند تحلیل شبکه ای مسئله 117
شکل 4‑4: قسمتهایی از ابرماتریس وزن دهی نشده 119
شکل 4‑5: ابرماتریس وزندهی شده (موزون) 119
شکل 4‑6: ابرماتریس حدی (محدود) 121
شکل 4‑7: اولویتهای بدست آمده برای زیر معیارهای درون خوشهها 122
جدولها
جدول 2‑1: تصمیمات عمده در بازار یابی بین المللی 23
جدول 2‑2: مراحل فرآیند انتخاب بازار 32
جدول 2‑3: تولید خودر در 5 سال اخیر 52
جدول 2‑4: میزان صادرات خودروی سواری طی دوازده ماهه سالهای 1391 -1390 54
جدول 2‑5: سهم کشور مقصد صادرات خودروی سواری طی دوازده ماهه سال 1391 (به لحاظ تعداد) 54
جدول 2‑6: سه کشور مقصد خودروهای سواری در 2 ماهه نخست سال 92 (به لحاظ تعداد) 55
جدول 2‑7: میزان واردات خودروی سواری طی دوازده ماهه سالهای 1391-1390 57
جدول 2‑8: سه کشور عمده مبدا واردات خودرو طی دوازده ماهه سال 1391 57
جدول 2‑9: متغیرهای استخراج شده در زمینه انتخاب بازار هدف به صورت عمومی 72
جدول 2‑10: متغیرهای استخراج شده در زمینه انتخاب بازارهدف برای صنعت خودرو 75
جدول 2‑11: متغیرهای استخراج شده در زمینه انتخاب بازار هدف برای صنعت خودرو در سطح بین المللی 76
جدول 2‑12: شاخصهای مورد نظر ایفیک برای حمایت از پروژه های صادراتی 77
جدول 2‑13: جمعبندی و تعریف متغیرها 78
جدول 3‑1: جدول ماتریس تصمیم 90
جدول 3‑2: طیفهای دو قطبی از طیف ساعتی 91
جدول 3‑3: طیف پنج درجه دیماتل 95
جدول 4‑1: متغیرهای اساسی پژوهش که مورد سنجش قرار گرفته اند 106
جدول 4‑2: ماتریس ارتباط مستقیم (M) 110
جدول 4‑3: جدول محاسبه K 111
جدول 4-4: ماتریس شدت نسبی حاکم بر روابط کامل
جدول 4‑5: ماتریس حاصل از کسر ماتریس شدت نسبی از ماتریس همانی 112
جدول 4‑6: ماتریس ارتباط کامل 112
جدول 4‑7: شاخص های R و D 113
جدول 4‑8: مقادیر تشکیل روابط شبکه 115
جدول 4‑9: اعداد حاصل از رتبههای بدست آمده برای زیر معیارهای درون خوشههای مسئله تصمیم 122
جدول 4‑10: وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه توانایی بنگاه 123
جدول 4‑11 : وزن حدی مربوط به زیرمعیار های درون خوشه شرایط و جایگاه بین المللی بنگاه 124
جدول 4‑12 : وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه محیط اقتصادی 124
جدول 4‑13: وزن حدی مربوط به زیر معیارهای درون خوشه محیط اقتصادی 125
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 07:19:00 ب.ظ ]
|