• – علی آبادی علی،همان منبع. ↑
  • ۱- علی آبادی علی،همان منبع. ↑
  • ۱- ۲- علی آبادی علی،همان منبع . ↑
  • ۲- سوره مبارکه بقره،آیه۲۳۶٫ ↑
  • ۱- زحیلی ، وهبه ، فقه االاسلامی و ادلته، دارالفکر، دمشق، چاپ چهارم ، ۱۴۱۸ه.ق/۱۹۹۷مص۵۹ ↑
  • ۲- علی آبادی علی،همان منبع. ↑
  • ۱- www.ghavanin.com ↑
  • – علی آبادی علی،همان منبع. ↑
  • علی آبادی علی،همان منبع ↑
  • ۲- زحیلی ، وهبه ، فقه االاسلامی و ادلته، دارالفکر، دمشق، چاپ چهارم ، ۱۴۱۸ه.ق/۱۹۹۷م. ۶۸۷ ↑
  • ۲- فیض کاشانی ، محمد محسن ، مفاتیح الشرایع، مجمع ذخایر اسلامی، قم ۱۴۰۱ه.ق،ص۷۷۷ ↑
  • – علی آبادی علی،همان منبع ↑
  • ۱- عاملی ، حر ، تفصیل وسایل الشیعه الی مسایل الشریعه ، مکتب اسلام، تهران ، چاپ ششم ، ۱۳۸۴ه.ق، ج ۱۵، ح ۱۱، باب ۵ از ابواب مهورص۱۱۰٫ ↑
  • ۲- سیدمرتضی، ابوالقاسم، ۱۴۱۰٫ الإنتصار، بیروت، دار احیاء التراث العربی. ↑
  • ۳- عاملی، همان، ح ۳، باب ۵ از ابواب مهور،ص۱۱۳٫ ↑
  • ۱- تدرک الوسائل ،ج ۱۵ ،ص ۶۲ . ↑
  • ۱ امام خمینی ، استفتاات ، ج ۳ ، احکام مهریه، س ۱ و آیت الله خامنه ای سوال از دفتر ایشان و آیت الله مکارم احکام بانوان س ۵۷۹ و سؤال تلفنی از دفتر آیت الله سیستانی؛ آیت الله زنجانی، دفتر آیت الله وحید خراسانی. ↑
  • ۲- آیت الله مکارم احکام بانوان س ۵۸۱ و کتاب نکاح، ج ۱،ص ۲۰ . ↑
  • ۳- سیدمرتضی، ابوالقاسم، ۱۴۱۰٫ الإنتصار، بیروت، دار احیاء التراث العربی.ص۲۳۵٫ ↑
  • ۱- تقدیر و تحدید مهریه،سید مهدی جلالی،استاد یار دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق. ↑
  • ۲- کلینی، محمدبن یعقوب. اصول کافی، ج۱٫ تهران: انتشارات اسلامیه، ۱۳۸۱٫ص۲۴۸٫ ↑
  • ۳- مجله افق حوزه ، ش ۳۲۴٫ ↑
  • ۱- میر شمسی ، فاطمه مبانی حقوق و تکالیف زن در ازدواج از دیدگاه فقه امامیه ،ص۱۳۴٫ ↑
  • ۲-کلینی،همان منبع،ص۲۴۷٫ ↑
  • ۳- نهج الفصاحه ح ۱۴۸۹،ص ۴۶۷. ↑
  • ۱- عاملی،حر،همان منبع،ص۳۴۲٫ ↑
  • ۱- خمینى، سید روح اللّٰه موسوى، توضیح المسائل (محشّٰى – امام خمینى)، ۲ جلد، دفتر انتشارات اسلامى وابسته به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، قم – ایران، هشتم، ۱۴۲۴ ه‍ ق. ↑
  • ۲- http://www.makaremshirazi.org ↑
  • ۱-سیدمحمدحسین طباطبایی، بحثی درباره مرجعیت و روحانیت، مقاله «ولایت و زعامت»، ص ۸۳_۸۵). ↑
  • ۱- صبحی صالح، شرح نهج البلاغه، نامهء ۵۳، ص ۴۸۳. ↑
  • ۱- www.ghavanin.com ↑
  • ۱- حلبی ، تقی الدین بن نجم الدین عبدالله ، کافی فی الفقه ضمن سلسله الینابیع الفقهیه ، به کوشش علی اصغر مروارید، موسسه فقه شیعه و دار الاسلامیه ، بیروت ، چاپ اول، ۱۴۱۰ ه.ق/۱۹۹۰م،ص۳۲۱٫ ↑
  • ۲- مستدرک الوسائل, ج۲, ابواب المهور, باب۵, ح۳٫ ↑
  • ۳- علی آبادی ، علی ، ایجاد سقوط تعهدات ناشی از عقد در حقوق اسلامی، دانشگاه تهران ، تهران ، چاپ اول ، ۱۳۸۱ه.ش۳۸۱ ص۱۹۸٫ ↑
  • ۱- همان، ص۲۴۵ ↑
  • ۱- وسائل الشیعه، ج ۱۵، صص ۹-۱۲ ↑
  • ۲- بحار، چاپ مؤسسه وفاء بیروت، ج ۱۰۰، ص ۳۴۹. ↑
  • ۱- وسائل الشیعه، ج ۱۵، ص ۱۱  ↑
  • ۱- شهیدی،مهدی،تشکیل قراردادها و تعهدات،تهران،انتشارات مجد،۱۳۸۵٫ ↑
  • ۲-نجفی، محمد حسن ، جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام، دار احیاء التراث العربی، بیروت، چاپ هفتم، بی تا.ج۲۲،ص۳۹۱٫ ↑
  • ۳- بیع چیزی که… بایع قدرت بر تسلیم آن ندارد باطل است، مگر اینکه مشتری خود قادر بر تسلم باشد. ↑
  • ۴-کاتوزیان ، ناصر، حقوق مدنی- قواعد عمومی قراردادها، بهنشر، تهران ، چاپ اول، ۱۳۶۶ه.ش ،ص، ۴۲۷٫ ↑
  • ۵- کاتوزیان، همان منبع. ↑
  • ۱- مجله افق حوزه ، ش ۳۲۴،ص ۲۰٫ ↑
  • ۱- ابن منظور ، محمد بن مکرم ، لسان العرب، دار احیاء التراث العربی، بیروت، چاپ اول ، ۱۴۰۸ه ق / ۱۹۸۸ م ج۹/۸-۹٫ ↑
  • ۴- راوندی، سعید بن عبدالله بن حسین ، فقه القرآن ضمن سلسله الینابیع الفقهیه ، به کوشش علی اصغر مروارید، موسسه فقه شیعه و دارالاسلامیه ، بیروت ، چاپ اول ، ۱۴۱۰ه.ق/۱۹۹۰م،ج۱۸،ص۲۳۵٫ ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...