تاثیر هوشمندسازی مدارس بر سبک های یادگیری دانش آموزان پایهی پنجم دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران- قسمت ۱۷ |
– براری (۱۳۸۶) در مطالعه ای با عنوان “بررسی رابطه بین سبک های یادگیری چهاروجهی کلب و پیشرفت تحصیلی دانشجویان” به نتایج زیر رسید:
- میان سبک های یادگیری زن و مرد تفاوتی وجود ندارد.
- بین شیوه های یادگیری با پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت وجود دارد.
- بین سبک های یادگیری مختلف دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی تفاوت معنی داری وجود دارد.
- افراد دارای سبک یادگیری انطباق یابنده از بالاترین سطح پیشرفت تحصیلی برخوردارند.
-زینب تگران (۱۳۸۷) در مطالعه ای با عنوان “بررسی رابطه بین سبک های شناختی یادگیری، خود کارآمدی و عزت نفس دانشجویان” که به این نتایج رسیدند:
- بین سبک شناختی یادگیری دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.
- بین عزت نفس و خودکارآمدی دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود ندارد.
- بین سبک شناختی و خود کارآمدی و سبک شناختی و عزت نفس رابطه ای وجود ندارد.
- بین خود کارآمدی و عزت نفس دانشجویان رابطه وجود دارد یعنی با بالا رفتن خود کارآمدی، عزت نفس هم بالا می رود. (نادری، ۱۳۸۸)
-ثمری و آتشک (۱۳۸۸) در مطالعه ای با موضوع “تاثیر میزان شناخت و کار بست فن آوری آموزشی توسط معلمان در بهبود کیفیت فرایند یادگیری دانش آموزان” نشان می دهد که:
- به کار گیری فن آوری و مواد و رسانه های آموزشی استفاده از طراحی های منظم آموزشی و ارزشیابی صحیح و اصولی از سوی معلمان در فرایند تدریس، موجب افزایش یادگیری در دانش آموزان می شود.
-نادری (۱۳۸۸) در مطالعه ای با عنوان “بررسی رابطه میان سبک های یادگیری( همگرا-واگرا- جذب کننده- انطباق یابنده) با موفقیت تحصیلی فراگیران مقطع کارشناسی ارشد دوره های آموزش مجازی دانشگاه تهران ” به این نتیجه رسیدند :
- میان سبک های یادگیری فراگیران و موفقیت تحصیلی آنان به طور کلی رابطه معنی داری وجود ندارد.
-احدی و همکاران (۱۳۸۸) در مطالعه ای تحت عنوان “سبک یادگیری دانشجویان پرستاری و پیرا پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان” به این نتایج رسیدند:
- میان سبک های یادگیری و جنسیت رابطه معنی داری وجود ندارد.
- ارتباط معنی داری بین رشته تحصیلی و سبک یادگیری وجود دارد.
- ارتباط معنی داری بین تاهل و سبک یادگیری و بین معدل دانشجو و سبک یادگیری وجود دارد.
- دانشجویان به ترتیب دارای سبک های واگرا، انطباق یابنده، هم گرا و جذب کننده بودند.
-رضایی (۱۳۸۹) با مطالعه ای تحت عنوان “رابطه شیوه های یادگیری کلب و سبک های یادگیری هانی و مامفورد با سن و عملکرد تحصیلی دانشجویان” به این نتایج رسیدند:
- از بین شیوه های یادگیری کلب فقط مفهوم سازی انتزاعی با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری دارد.
- تجربه عینی با سبک یادگیری فعال رابطه مثبت و معنی داری دارد، ولی با سبک های یادگیری متفکر، نظریه پرداز و عمل گرا رابطه منفی و معنی داری دارد.
- مفهوم سازی انتزاعی بر خلاف تجربه عینی با سبک یادگیری فعال رابطه منفی و معنی داری دارد ولی با بقیه رابطه مثبت و منفی داری دارد.
- با تغییر سن سبک های یادگیری و ترجیحات یادگیری تغییر می کند.
-غزنوی (۱۳۸۹) در مطالعه ای تحت عنوان تاثیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات بر پشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم متوسطه شهرستان خاش به این نتیجه دست یافت:
- استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات در افزایش انگیزه تحصیلی ، ارتقای مهارت پرسش گری، تقویت روحیه پژوهشی، افزایش نمرات درسی دانش آموزان دختر و پسر در حد زیادی تاثیرگذار بوده است. (نیاز آذری و حسینی، ۱۳۹۱)
-زمانی و همکاران (۱۳۸۹) در مطالعه ای با عنوان “بررسی نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدهای فرا روی مدارس هوشمند” به این نتایج رسیدند:
- مدارس هوشمند ایران توانسته اند در شیوه های سنتی آموزش تغییر ایجاد کنند، و از رویکرد معلم محوری به دانش آموز محوری و تاکید بر پژوهش و نوآوری داشته باشند.
- نبود تفاوت بین برنامه درسی مدارس هوشمند با مدارس عادی از نظر کتاب های درسی، زمان و چیدمان کلاس از نقاط ضعف این مدارس است.
- دانش آموزان مدارس هوشمند نسبت به مدارس سنتی نگرش مثبت تری دارند.
-زمانی و همکاران (۱۳۹۰) در مطالعه ای با عنوان “اثر بخشی و پایداری تاثیر استفاده از چند رسانه ای ها بر خود تنظیمی و عملکرد تحصیلی درس ریاضی سال اول دبیرستان” به این نتیجه رسیدند :
- استفاده از چند رسانه ای ها در پایداری عملکرد تحصیلی و یادگیری خود تنظیم نقش مثبتی دارد.
-ضامنی و همکاران (۱۳۹۰) در مطالعه ای با عنوان تاثیر استفاده از نرم افزارهای چند رسانه ای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی ” به نتایج زیر رسیدند:
-
- رایانه و چند رسانه ای های جدید قادرند محیط یادگیری را دگرگون و آن را جذاب و سبب جذب دانش آموزان و فراگیران به فرایند یادگیری شوند. محرک های تقویت کننده ای به روند آموزش و یادگیری تزریق کنند و به تثبیت آموخته ها و پایداری مواد درسی کمک و منجر به بهبود کیفیت آموزش شوند باعث افزایش انگیزه فراگیران و در نتیجه تلاش و کوشش آنان برای یادگیری بیشتر و کسب نمرات بهتر و تقویت نگرش مثبت در دانش آموزان نسبت به خود و توانایی هایشان شده و در نهایت پیشرفت تحصیلی را سبب گردند.
جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید. |
-نیاز آذری و حسینی (۱۳۹۱) در مطالعه ای تحت عنوان” تاثیر فن آوری اطلاعات بر افزایش یادگیری دروس زبان انگلیسی و ریاضی دانش آموزان دوره راهنمایی شهر بابل”به نتایج زیر رسیدند :
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-12-18] [ 09:47:00 ب.ظ ]
|