• – همان: آیه ۴۵٫ ↑
  • – محمدبن یعقوب کلینی، کافی، همان، ج ۱، ص ۲۶۵٫ ↑
  • – سوره قلم، آیه ۴٫ ↑
  • – سوره حشر، آیه ۷٫ ↑
  • – کلینی، کافی، همان، ج ۱، ص ۲۶۶، حدیث چهارم. ↑
  • – مجلسی، بحارالانوار، همان، ج ۱۵، ص ۱۹٫ ↑
  • – طباطبایی، المیزان، همان، ج ۱۹، ص ۲۱۰٫ ↑
  • – کلینی، کافی، همان، ج ۱، باب التفویض، حدیث ۳، ص ۲۶۶٫ ↑
  • – همان، حدیث ۴، ص ۲۶۶٫ ↑
  • – دشتی، ترجمه نهج البلاغه، همان، حکمت ۱۷، ص۶۲۶٫ ↑
  • – حر عاملی، وسائل الشیعه، همان، ج ۱۲، ص ۲۸۶٫ ↑
  • – سروش، دین و دولت در اندیشه اسلامی، همان، ص ۵۹۳ – ۵۹۲٫ ↑
  • – سوره احزاب، آیه ۶٫ ↑
  • – سروش، دین و دولت در اندیشه اسلامی، همان، ص ۵۹۴٫ ↑
  • – سوره احزاب، آیه ۶٫ ↑
  • – کاظم قاضی زاده، سیاست و حکومت در قرآن، (تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ۱۳۸۶) چاپ سوم، ص ۳۷۶٫ ↑
  • – سروش، دین و دولت در اندیشه اسلامی، همان، ص ۵۹۵٫ ↑
  • – طباطبایی، المیزان، همان، ج ۱۶، ص ۲۷۶٫ ↑
  • – سروش، دین و دولت اندیشه اسلامی، همان، ص ۵۹۵٫ ↑
  • – همان، ص ۵۹۶٫ ↑
  • – سوره بقره، آیه ۱۴۸٫ ↑
  • – سوره مؤمنون، آیه ۸۸٫ ↑
  • – عمید زنجانی، مبانی اندیشه سیاسی اسلام، همان، ص ۳۴۷٫ ↑
  • – آل عمران، آیه ۲۶٫ ↑
  • – سوره نساء، آیه ۵۹ و ۸۰ و سوره احزاب، آیه ۶، این آیات در مباحث گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. ↑
  • – سوره یوسف، آیه ۴۰٫ ↑
  • – جوادی آملی، ولایت فقیه، ولایت فقاهت و عدالت، همان، ص ۵۳٫ ↑
  • – سروش، دین و دولت و اندیشه اسلامی، همان، ص ۱۸۶ – ۱۸۴٫ ↑
  • – مسعود پورفرد، مردم سالاری دینی، (قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۴) چاپ اول، ص ۳۹٫ ↑
  • – احمد واعظی، حکومت دینی، همان، ص ۲۵۳ – ۲۵۲٫ ↑
  • – همان، ص ۲۶۰ – ۲۵۹٫ ↑
  • – سوره طه، آیه ۴۴٫ ↑
  • – علیخانی و همکاران، سیاست نبوی، سید محسن علوی پور، سیره سیاسی اجتماعی پیامبر(ص) و فلسفه معاصر، همان، ص ۷۰۲ – ۶۹۹٫ ↑

 

 تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

 

  • – طباطبایی، المیزان، ترجمه: موسوی همدانی، همان، ج۵، ص۱۲۷٫ ↑
  • – مکارم شیرازی، تفسیر نمونه، همان، ج۴، ص۱۲۴٫ ↑
  • – سوره نساء، آیه ۱۱۳٫ ↑
  • – طباطبایی، المیزان، ترجمه: موسوی همدانی، همان، ج۱۳، ص۴۷۴٫ ↑
  • – سوره نساء، آیه۵۹/ سوره مائده، آیه۹۲، سوره نور، آیه۵۴، سوره محمد (ص) آیه۳۳، سوره تغابن، آیه۱۲٫ ↑
  • – سوره نور، آیه۶۲٫ ↑
  • – سروش، دین و دولت در اندیشه اسلامی،همان، ص۲۴۰٫ ↑
  • – دشتی، نهج البلاغه، همان، خطبه۲۰۵، ص۴۲۶٫ ↑
  • – سید سجاد ایزدهی، نظارت بر قدرت در فقه سیاسی، (قم: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ۱۳۸۷) چاپ اول، ص۱۳۷٫ ↑
  • – واقدی، مغازی، ترجمه: دکتر محمود مهدوی دامغانی، همان، ج۲، ص۴۶۱-۴۶۰٫ ↑
  • – همان، ص۴۶۱٫ ↑
  • – ایزددهی، نظارت بر قدرت در فقه سیاسی، همان، ص۱۴۵٫ ↑
  • – دشتی، ترجمه نهج البلاغه، همان، نامه۴۷، ص۵۵۹٫ ↑
  • – محمد حسن نجفی، جواهر الکلام، (تهران: دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۶۷ش) چاپ بی تا، ج۲۱، ص۳۶۵٫ ↑
  • – ایزددهی، نظارت بر قدرت در فقه سیاسی، همان، ص۱۵۰-۱۴۹٫ ↑
  • – همان، ص۱۶۲٫ ↑
  • – محمد بن یعقوب، کلینی، اصول کافی، (بیروت: دارالتعارف، دارصعب، ۱۴۰۱ق) چاپ چهارم، ج۱، ص۴۰۳٫ ↑
  • – ایزد دهی، نظارت بر قدرت در فقه سیاسی، همان، ص۱۶۳٫ ↑
  • – همان، ص۱۶۴٫ ↑

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...