محتوای کتاب علوم تجربی پایه ی چهارم ابتدایی- قسمت ۷۵ |
۲۰۲۰فصل دوازدهم۸۰۳۰جمع۹۶۲۸۳۰۰
نمودار شماره۲۷ :توزیع فراوانی و درصد هدفهای رفتاری حیطه شناختی کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در رابطه با فصل اول ” ساختمان بدن موجودات زنده “
نتایج : با توجه به ارقام مندرج در طرازهای جدول و پیکره ی نمودار ترسیمی نتایج زیرحاصل می گردد:
فصل اول با عنوان ” ساختمان بدن موجودات زنده ” شامل ۶ صفحه و ۸ هدف رفتاری تدوین شده است که ۵ هدف یعنی( ۵/۶۲%) در سطح درک و فهم و ۱ هدف یعنی (۵/۱۲ % ) در سطح تجزیه و تحلیل و ۲ هدف یعنی (۲۵% ) در سطح ارزشیابی می باشد .چون محتوای فصل اول از نظر میزان پوشش بر روی سطوح مختلف حیطه ی شناختی بلوم از توازن مناسبی برخوردار نمی باشد و فقط به سه سطح درک و فهم ،تجزیه و تحلیل و ارزشیابی تاکید نموده و به سایر حیطه ها توجهی نشده است در نتیجه متن این فصل نیاز به تجدید نظر و بازنگری دارد .
نمودار شماره۲۸ :توزیع فراوانی و درصد هدفهای رفتاری حیطه شناختی کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در رابطه با فصل دوم ” غذاسازان بزرگ “
نتایج : با توجه به ارقام مندرج در طرازهای جدول و پیکره ی نمودار ترسیمی نتایج زیر حاصل می گردد:
فصل دوم با عنوان ” غذا سازان بزرگ ” شامل ۸ صفحه و ۱۳ هدف رفتاری تدوین شده است که ۷ هدف یعنی ( ۸۵/۵۳ % ) در سطح درک و فهم و ۵ هدف یعنی (۴۶/۳۸ % ) در سطح کاربرد و ۱ هدف یعنی (۷/۷% ) در سطح ترکیب می باشد .
چون محتوای فصل دوم از نظر میزان پوشش بر روی سطوح مختلف حیطه ی شناختی بلوم از توازن مناسبی برخوردار نمی باشد و فقط به سه سطح درک و فهم ،کاربرد و ترکیب تاکید نموده و به سایر حیطه ها توجهی نشده است در نتیجه متن این فصل نیاز به تجدید نظر و بازنگری دارد.
نمودار شماره۲۹ : توزیع فراوانی و درصد هدفهای رفتاری حیطه شناختی کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در رابطه با فصل سوم ” گیاهان موجودات پرارزش “
نتایج : با توجه به ارقام مندرج در طرازهای جدول و پیکره ی نمودار ترسیمی نتایج زیر حاصل می گردد:
فصل سوم با عنوان ” گیاهان ،موجودات پر ارزش ” شامل ۱۰ صفحه و ۱۴ هدف رفتاری است که ۳هدف یعنی ( ۴۳/۲۱ % ) در سطح دانش و ۱۰ هدف یعنی (۴۳/۷۱ % ) در سطح درک و فهم و ۱ هدف یعنی (۱۴/۷% ) در سطح ارزشیابی می باشد .
چون محتوای فصل سوم از نظر میزان پوشش بر روی سطوح مختلف حیطه ی شناختی بلوم از توازن مناسبی برخوردار نمی باشد و فقط به سه سطح دانش ، درک و فهم و ارزشیابی تاکید نموده و به سایر حیطه ها توجهی نشده است در نتیجه متن این فصل نیاز به تجدید نظر و بازنگری دارد .
نمودار شماره ۳۰ : توزیع فراوانی و درصد هدفهای رفتاری حیطه شناختی کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در رابطه با فصل چهارم ” جانوران بی مهره “
نتایج : با توجه به ارقام مندرج در طرازهای جدول و پیکره ی نمودار ترسیمی نتایج زیر حاصل می گردد:
فصل چهارم با عنوان ” جانوران بی مهره ” شامل ۸ صفحه و ۱۱ هدف رفتاری است که ۲هدف یعنی ( ۱۸/۱۸ % ) در سطح دانش و ۹ هدف یعنی (۸۲/۸۱ % ) در سطح درک و فهم می باشد .
چون محتوای فصل چهارم از نظر میزان پوشش بر روی سطوح مختلف حیطه ی شناختی بلوم از توازن مناسبی برخوردار نمی باشد و فقط به دو سطح دانش و درک و فهم تاکید نموده و به سایر حیطه ها توجهی نشده است در نتیجه متن این فصل نیاز به تجدید نظر و بازنگری دارد .
نمودار شماره ۳۱ : توزیع فراوانی و درصد هدفهای رفتاری حیطه شناختی کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در رابطه با فصل پنجم ” مخلوطها “
نتایج : با توجه به ارقام مندرج در طرازهای جدول و پیکره ی نمودار ترسیمی نتایج زیر حاصل می گردد :
فصل پنجم با عنوان ” مخلوطها ” شامل ۶ صفحه و ۱۱ هدف رفتاری می باشد که ۳ هدف یعنی( ۲۷/۲۷ %)در سطح درک و فهم و ۴ هدف یعنی(۳۷/۳۶ % )در سطح کاربرد و ۲ هدف یعنی (۱۸/۱۸% )در سطح تجزیه و تحلیل و ۱ هدف یعنی(۹/۹ % )در سطح ترکیب و هدف یعنی (۹/۹%)در سطح ارزشیابی می باشد .
محتوای فصل پنجم تقریبا به همه ی سطوح حیطه ی شناختی به غیر از سطح دانش توجه کرده اما چون از توازن مناسب بر روی سطوح مختلف برخوردار نمی باشد و به دانش زیر بنای اصول توجهی نشده است در نتیجه متن این فصل نیاز به تجدید نظر و بازنگری دارد .
نمودار شماره ۳۲ : توزیع فراوانی و درصد هدفهای رفتاری حیطه شناختی کتاب علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در رابطه با فصل ششم ” نور و بازتابش “
نتایج : با توجه به ارقام مندرج در طرازهای جدول و پیکره ی نمودار ترسیمی نتایج زیر حاصل می گردد:
فصل ششم با عنوان ” نور و بازتابش ” شامل ۸ صفحه و ۱۴ هدف رفتاری می باشد که ۲هدف یعنی ( ۲۹/۱۴ % ) در سطح دانش ، ۴ هدف یعنی ( ۵۷/۲۸ % ) در سطح درک و فهم ، ۱هدف یعنی (۱۴/۷ %) در سطح کاربرد ، ۴ هدف یعنی (۵۷/۲۸ % ) در سطح ترکیب و ۳ هدف یعنی (۴۳/۲۱ % ) در سطح ارزشیابی قرار دارد .محتوای فصل ششم تقریبا به همه ی سطوح حیطه ی شناختی به غیر از سطح تجزیه و تحلیل توجه کرده اما چون از توازن مناسب بر روی سطوح مختلف برخوردار نمی باشد و به سطح تجزیه و تحلیل توجهی نشده است در نتیجه متن این فصل نیاز به تجدید نظر و بازنگری دارد .
نمودار شماره ۳۳ : توزیع فراوانی و درصد تحلیل هدفهای رفتاری حیطه شناختی علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی در رابطه با فصل هفتم ” الکتریسیته “
نتایج : با توجه به ارقام مندرج در طرازهای جدول و پیکره ی نمودار ترسیمی نتایج زیر حاصل می گردد :
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1399-12-18] [ 09:08:00 ب.ظ ]
|