پایان نامه تأثیر دوره های آموزش ضمن خدمت در ارتقاء کارکنان |
4-1. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 101
4-2. آمار توصیفی …………………………………………………………………………………………………………………….. 101
4-2-1. آمار توصیفی بر حسب متغیرهای جمعیت شناختی …………………………………………………… 101
4-3. آزمون نرمال بودن داده ها ………………………………………………………………………………………………… 103
4-4. تحلیل عاملی تأئیدی ………………………………………………………………………………………………………… 103
4-5. آزمون فرضیه های تحقیق …………………………………………………………………………………………………. 106
4-5-1. آزمون فرضیه اصلی ……………………………………………………………………………………………….. 106
4-5-2. فرضیه فرعی اول …………………………………………………………………………………………………… 110
4-5-3. فرضیه فرعی دوم …………………………………………………………………………………………………. 113
4-5-4. فرضیه فرعی سوم ………………………………………………………………………………………………… 116
4-5-5. فرضیه فرعی چهارم ……………………………………………………………………………………………… 119
4-5-6. فرضیه فرعی پنجم ………………………………………………………………………………………………. 122
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات ……………………………………………………………………………………….. 126
5-1. مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………………… 127
5-2. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها ………………………………………………………………………………………… 128
5-3. پیشنهاداتی بر اساس نتایج تحقیق ……………………………………………………………………………………. 131
5-4. پیشنهاداتی برای محققین آینده ………………………………………………………………………………………. 133
5-5. محدویت های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………. 133
پرسشنامه ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 135
منابع فارسی ……………………………………………………………………………………………………………………………. 137
منابع غیر فارسی ………………………………………………………………………………………………………………………. 144
فصل اول: کلیات پژوهش
1-1. مقدمه
سازمانهای امروزی از ارکان مهمی از قبیل سرمایه، نیروی انسانی، فناوری و مدیریت تشکیل یافتهاند، که به زعم بسیاری ازصاحبنظران، نیروی انسانی مهمترین رکن در این بین است. زیرا کارایی سازمانها منوط به انجام وظایف درست و صحیح این نیروها در دایره صفی و ستادی است. از آنجاییکه 70 درصد از منابع و سرمایه سازمانها را منابع انسانی تشکیل میدهد، لذا تأمین این سرمایه انسانی مستلزم انجام فعالیتهای آموزشی منظم درتمامی سطوح سازمانی است (عباسیان،عبدالحسین، 1385)، [61]. بنابراین برای حداقل بالا بردن سطح کیفیت و یا کمیت کار سازمان، نیرویانسانی احتیاج به آموزش دارد، از طرفی دیگر پیشرفتهای روز افزون در علوم و فنون، تغییرات در مسیر تولیدات و خدمات سازمانها، گسترش و یا محدود شدن اهداف کلی سازمان، اهداف خود کفایی و سایر تغییرات و تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و غیره هم نیاز به آموزشهای جدیدی را محرز میسازد و لزوم توجه نیروهای بیشتری را در امر آموزش منابع انسانی توجیه می نماید. در واقع کوششهای اقتصادی انسان همیشه و همواره معطوف برآن بوده است که حداکثر نتیجه را از حداقل تلاشها و امکانات بدست آورد. این تمایل را می توان اشتیاق وصول به بهرهوری افزونتر نام نهاد.
امروزه در اقتصاد تمامی کشورها، ارتقا بهرهوری به اولویتی ملی تبدیل شده است. اقتصاددانان، ادامه حیات و بقای اقتصادی کشور را به توانایی مستمر در کسب تولید بهینه در ازای هر واحد ستانده، وابسته میدانند و همگان عقیده دارند که بهرهوری موجبات رشد اقتصادی و بهبود سطح زندگی افرادجامعه را فراهم میآورد (احمدی،پروین1380)،[7]. پیدایش نگرش جدید به مفهوم بهره وری، بیش ازسه دهه پیشینه دارد و تاکید همه جانبه بر بهرهوری، مربوط به دو دهه اخیر است، بطوریکه دهه90 را دهه بهرهوری نام نهادهاند.
بهرهوری مفهومی است جامع و کلی که افزایش آن به عنوان یک ضرورت، جهت ارتقای سطح زندگی انسانها و ساختن اجتماعی مرفهتر که هدفی ملی برای همه کشورهای جهان است، همواره مدنظر صاحبنظران میباشد و شاید بتوان گفت که رسالت اصلی علم مدیریت، دستیابی به بهرهوری بیبشتر است و این
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 02:53:00 ق.ظ ]
|