الف) روش تحقیق بر حسب هدف: تحقیق حاضر از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی می باشد.
ب) روش تحقیق بر حسب نحوه گرد آوری داده ها: تحقیق حاضر از نظر گردآوری داده ها و اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل یک تحقیق توصیفی و غیر آزمایشی می باشد.
ج) روش تحقیق برحسب نحوه اجرا: تحقیق حاضر بر حسب نحوه اجرا از نوع پیمایشی و پرسشنامه ای می باشد.

فرایند تحقیق

در این تحقیق با پیمودن مراحل زیر به فرضیات تحقیق پاسخ داده شده است:
۱) بررسی تحقیقات مشابه.
۲) مطالعات علمی پیرامون موضوع با بهره گرفتن از کتب و مقالات فارسی و لاتین.
۳) تعیین روش تحقیق و تعیین اندازه نمونه .
۴) تهیه و تنظیم پرسشنامه بر اساس ادبیات موضوع.
۵) جمع آوری اطلاعات.
۶) تجزیه و تحلیل داده های آماری با بهره گرفتن از نرم افزار SPSS.
7) نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات لازم.
پژوهش حاضر به دنبال بررسی نقش بازاریابی بر سیستم نوین بانکداری شعب بانک ملی خرم آباد می باشد.

روش و ابزار گرد آوری اطلاعات

الف) روش گرد آوری اطلاعات:
در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات از روش های زیر استفاده خواهد گردید:
مطالعات کتابخانه ای: جهت گردآوری اطلاعات در زمینه مبانی نظری و ادبیات تحقیق موضوع، از منابع کتابخانه ای، مقالات، کتابهای مورد نیاز و نیز از اینترنت و سایت های تخصصی استفاده می شود.
تحقیقات میدانی: به منظور جمع آوری داده ها و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل از پرسشنامه استفاده خواهد شد.
ب) ابزار گرد آوری اطلاعات:
همانگونه که اشاره شد بر مبنای روش گرد آوری داده ها می توان ادعا نمود که به منظور گردآوری داده های بخش تئوریک پژوهش، از اسناد و مدارک و به منظور توصیف دیدگاه افراد نمونه از روش پیمایشی (پرسشنامه) بهره گرفته خواهد شد بنابراین مهمترین ابزار تحقیق حاضر پرسشنامه می باشد. اساس پرسشنامه سنجش متغیرها، مدل تای توی هین (۲۰۰۶) خواهد بود که دارای ۴ مؤلفه (اعتماد، تعهد، تضمین و مدیریت ارتباط با مشتری) می باشد و در گویه های این پرسشنامه نظر مشتریان بانک در مورد نقش این مؤلفه ها بر روی سیستم نوین بانکداری مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت abisho.ir مراجعه نمایید.

 

اعتبار و روایی ابزار تحقیق

الف) تعیین اعتبار (روایی) پرسشنامه:
اعتبار محتوای یک آزمون معمولاً توسط افرادی متخصص در موضوع مورد مطالعه تعیین می‏شود. در این مرحله با انجام تست خبرگان، مشورت با اساتید محترم راهنما و مشاور و همچنین نظرات افراد متخصص در زمینه های بازاریابی و سیستم های نوین بانکداری در طراحی پرسشنامه اعمال شده و اصلاحات لازم بعمل خواهد آمده و بدین ترتیب اطمینان حاصل گردیده می شود که پرسشنامه همان خصیصه مورد نظر محقق را می سنجد.
ب) تعیین پایایی (قابلیت اعتماد) پرسشنامه ها:
در این تحقیق به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه گیری که خصیصه های مختلف را اندازه گیری می کند به کار می رود.
برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمره های هر زیرمجموعه سوال های پرسشنامه و ورایانس کل را محاسبه کرد. سپس با بهره گرفتن از فرمول زیر مقدار ضریب آلفا را محاسبه می کنیم.

که در آن :
تعداد زیر مجموعه های سئوال های پرسشنامه یا آزمون = J
واریانس زیر آزمون Jام Sj2 =
واریانس کل پرسشنامه یا آزمون S2 =
بنابراین به منظور اندازه گیری قابلیت اعتماد، از روش آلفای کرونباخ و با بهره گرفتن از نرم افزار
۱۸ SPSS انجام گردیده است.
بدین منظور یک نمونه اولیه شامل ۲۵ عدد از پرسشنامه در بین جامعه مورد نظر پیش آزمون گردیده شد و سپس با بهره گرفتن از داده های به دست آمده از این پرسشنامه ها و به کمک نرم افزار آماری SPSS میزان ضریب اعتماد با روش آلفای کرونباخ محاسبه شد که در جدول ۳-۱ نشان داده شده است که آلفای کرونباخ تمامی مؤلفه ها بالای ۷/۰ بدست آمده است و پایایی پرسشنامه تأیید می شود.

جدول ۳-۱): آلفای کرونباخ

 

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...