پایان نامه تأثیر پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه بر یادگیری سازمانی |
جدول 4- 15: نتایج آزمون تحلیل واریانس بر اساس سن. 113
جدول 4- 16: نتایج آزمون تحلیل واریانس بر اساس سابقه 113
جدول 4- 17: نتایج آزمون فریدمن. 114
جدول 4- 18: نتایج آزمون فریدمن و میانگین رتبه عوامل. 114
جدول 4- 19: نتایج آزمون تحلیل واریانس بر اساس تحصیلات.. 115
جدول 4- 20: نتایج آزمون تحلیل واریانس بر اساس سابقه 116
جدول 4- 21: نتایج آزمون تحلیل واریانس بر اساس سن. 117
جدول 4- 22: نتایج آزمون تحلیل واریانس بر اساس نوع استخدام 118
جدول 4- 23: شاخصهای نکوئی برازندگی مدل. 121
جدول 5- 1: آزمون فریدمن و میانگین رتبه عوامل. 128
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار 4- 1: توزیع فراوانی جنسیت پاسخدهندگان. 102
نمودار 4- 2: توزیع فراوانی تحصیلات پاسخ دهندگان. 103
نمودار 4- 3: توزیع فراوانی سابقه پاسخ دهندگان. 104
نمودار 4- 4: توزیع فراوانی وضعیت تاهل پاسخدهندگان. 105
نمودار 4- 5: توزیع فراوانی سن پاسخدهندگان. 106
نمودار 4- 6: توزیع فراوانی رشته تحصیلی پاسخدهندگان. 107
نمودار 4- 7: توزیع فراوانی درآمد پاسخدهندگان. 108
نمودار 4- 8: توزیع فراوانی وضعیت استخدام پاسخدهندگان. 108
نمودار 4- 9: نمودار راداری مقایسه میانگین متغیرها 109
چکیده
امروزه در اکثر سازمانها برای هدفمند کردن و هدایت فعالیتهای سازمان در زمینههای مختلف از سیستمهای مدیریتی استفاده میکنند. سیستمهای مدیریت یکپارچه با تلفیق سه استاندارد مدیریت کیفیت، مدیریت زیست محیطی و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای یک سیستم جامع مدیریتی را مستقر مینمایند. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی تأثیر پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه بر یادگیری سازمانی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال 1392 میباشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران و کارکنان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که بالغ بر 2400 نفر میباشد که به دلیل دسترسی به کل عناصر جامعه آماری از روش طبقه ای استفاده گردیده است. این پژوهش توصیفی- همبستگی میباشد و دادهها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوری شده است. در این پژوهش برای بررسی روایی پرسشنامه از روایی صوری استفاده شد. پایایی آن با استفاده از روش ضریب آلفای کرونباخ 83% بوده است. دادههای گردآوری شده به کمک نرم افزار آماری SPSSو نرم افزار LISREL و با استفاده از آزمونهای آماری نظیر آزمون نرمال بودن توزیع دادهها (آزمون کولموگروف-اسمیرنوف)، آزمون رگرسیون، آزمون معناداری روابط (T-Value)، آزمون فریدمن، آزمون تحلیل واریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته های پژوهش نشان می دهد که سیستم مدیریت کیفیت، مدیریت زیست محیطی و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای بر یادگیری سازمانی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تأثیرگذار است و این سازمان لازم است برای استفاده مطلوب و بهینه از این سیستم بر روی راهکارهای ذکر شده در این موارد تمرکز نماید.
واژگان کلیدی: سیستم مدیریت یکپارچه، سیستم مدیریت کیفیت، سیستم مدیریت زیست محیطی، سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای، یادگیری
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 01:52:00 ق.ظ ]
|