پایان نامه سیاست جنایی جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در قبال شرکت های هرمی |
بند دوم: مسدود کردن سایتها و وبلاگها (فیلترکردن) 87
مبحث سوم: سایر عناوین مجرمانه. 88
گفتار اول: عدم ثبت.. 88
گفتار دوم: کلاهبرداری.. 89
گفتار سوم: وارد ساختن کالای قاچاق به کشور و خروج غیرقانونی ارز 94
گفتار چهارم: اخلال در نظام اقتصادی کشور.. 96
گفتار پنجم: جرایم سازمان یافته.. 97
مبحث چهارم: سیاست جنایی تقنینی فرانسه. 100
فصل دوم: سیاست جنایی قضایی، اجرایی، مشارکتی.. 105
مبحث اول: سیاست جنایی قضایی. 105
گفتار اول: نوع مجازات.. 108
گفتار دوم: ماهیت جرم فعالیتهای هرمی.. 111
گفتار سوم: عطف بهماسبق نشدن قوانین.. 112
گفتار چهارم: تخفیف و تشدید مجازات.. 114
گفتار پنجم: دادگاه صالح برای رسیدگی.. 116
مبحث دوم: سیاست جنایی اجرایی. 118
گفتار اول: نیروی انتظامی.. 119
گفتار دوم: وزارت اطلاعات.. 121
گفتار سوم: وزارت بازرگانی.. 123
گفتار چهارم: وزارت آموزش و پرورش.. 129
گفتار پنجم: رسانه.. 130
مبحث سوم: سیاست جنایی مشارکتی. 133
نتیجه. 135
پیشنهادها. 137
پیوستها. 139
منابع.. 145
مقدمه
طرح و بیان مسئله
بازاریابی شبکهای[1] پدیدهای نوین به منظور گسترش بازار هدف و دستیابی به بازارهای بین المللی است که میتواند در خدمت تجارت به کار گرفته شود و موجبات شکوفایی اقتصادی را فراهم آورد چرا که در این شیوه بازاریابی، فروش کالا و خدمات به صورت مستقیم و چهره به چهره صورت میگیرد.
اما در جوامع بشری همواره عدهای به دنبال کسب درآمدهای نامشروع هستند. از این رو با شناسایی ابهامات و نقاط ضعف شیوههای موجود، در تلاشاند فعالیتهای غیر قانونی خود را با پوشش فریبنده، به ظاهر قانونی جلوه دهند. در این بین طرحهای هرمی که دارای سابقهای طولانیتر از بازاریابی شبکهای هستند، با توفیق بازاریابی شبکهای در علم بازاریابی شبکهای به عنوان روشی نوین و پرسود، اینبار از این قالب برای فریفتن مردم استفاده نمودند.
شرکتهای هرمی که به جای فروش کالا و خدمات بر اساس گردش مجدد پول اعضای جدید شکل میگیرند، بدون این که ماندگاری تجاری داشته باشند و کمکی به رشد اقتصادی کنند، تنها نقدینگی افراد به تعداد معدودی از اعضا منتقل میگردد . اهداف اصلی تمامی این فعالیتهای غیر قانونی یکسان است اما روشها و ابزارهای آن متناسب با شرایط اقتصادی فرهنگی اجتماعی و روانی جامعه در حال تغییر است و خسارت مادی و معنوی فراوانی به افراد جامعه وارد میکند. لذا دولتها به دلیل آثار تخریبی اقتصادی، اجتماعی این شرکت ها به مقابله با آنها برخاستهاند. اما آنچه در این میان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، شناخت و تفکیک این نوع فعالیتها از فعالیت بازاریابی شبکهای است که در اغلب کشورها به عنوان فعالیتهای بازاریابی سالم مورد توجه و استفاده قرار گرفته است. طراحان شرکتهای هرمی برای جذب مردم، پس از مقابلهی دولتها با فعالیتهایشان به سرعت تغییر شکل و روش میدهند و ا
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 10:28:00 ب.ظ ]
|