فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر جنسیت… 122

فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر وضعیت تاهل.. 123

فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر سطح تحصیلات… 124

فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر سابقه کار. 125

فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر سن.. 126

نمودار جعبه‌ای متغیر ((خلاقیت فردی)) 128

نمودار جعبه‌ای متغیر ((سبک رهبری)) 130

نمودار جعبه‌ای متغیر ((سازش با پدیده تعارض)) 132

نمودار جعبه‌ای متغیر ((هماهنگی و انسجام)) 134

نمودار جعبه‌ای متغیر ((حمایت مدیریت)) 136

نمودار جعبه‌ای متغیر ((پاداش کارکنان)) 138

نمودار جعبه‌ای متغیر ((فرهنگی سازمانی)) 140

نمودار جعبه‌ای متغیر ((مدیریت دانش)) 142

نمودار بافت نگار متغیرهای اصلی مدل تحقیق.. 144

پراکنش متغیرهای ((فرهنگ سازمانی)) و ((مدیریت دانش)) 147

پراکنش متغیرهای ((خلاقیت فردی)) و ((مدیریت دانش)) 149

پراکنش متغیرهای ((حمایت مدیریت)) و ((مدیریت دانش)) 151

پراکنش متغیرهای ((سازش با پدیده تعارض)) و ((مدیریت دانش)) 153

پراکنش متغیرهای ((هماهنگی و انسجام)) و ((مدیریت دانش)) 155

پراکنش متغیرهای ((پاداش کارکنان)) و ((مدیریت دانش)) 157

پراکنش متغیرهای ((سبک رهبری)) و ((مدیریت دانش)) 159

 

 

فصل اول

کلیات تحقیق

 

1-                    کلیات تحقیق
 

1-1-مقدمه
در سال‌های اخیر، مدیریت دانش به موضوع بحث محافل علمی و عرصه‌های عملی تبدیل شده است. جوامع علمی و عملی هر دو بر این باورند که سازمان‌ها با قدرت دانش می‌توانند برتری‌های بلند مدت خود را درعرصه‌های رقابتی حفظ کنند. امروزه چشم اندازهای رقابتی سازمان‌ها نشان دهنده تاثیرات این دیدگاهها در عرصه‌های راهبردی سازمان‌های تجاری است.اگر سازمانی به راحتی نتواند شکل صحیح دانش را در جایگاه مناسب آن تشخیص دهد در عرصه‌های رقابتی با مشکل مواجه خواهد شد.(سرلک، 1387، 2)

مدیریت دانایی می‌تواند گستره ای از ویژگیهای عملکرد سازمانی را با قادر ساختن شرکت به «عملکرد هوشمندانه تر » بهبود بخشد. اما این به تنهایی کافی نیست چرا که مدیریت دانایی برای آنکه قابل استفاده باشد، نیازمند هماهنگی با فرهنگ سازمانی موجود می‌باشد. زیرا در هر سازمانی فرهنگ منحصر به فرد آن سازمان وجود دارد که به افراد شیوه فهم و معنی بخشیدن به رویدادها را نشان می‌دهد. بنابراین از فرهنگ سازمانی می‌توان به عنوان یک اهرم قدرتمندی برای تقویت رفتار سازمانی استفاده نمود. فرهنگ سازمانی ضعیف مانع از آن می‌شود که افراد در تلاش برای نگاهداشت پایگاه قدرت شخصی و کارایی خویش، دانسته‌های خود را تسهیم کرده و منتشر سازند. لذا برای تسهیل مشارکت افراد و ایجاد دانش، فرهنگ سازمانی حائز اهمیت است. (کرمی،2،1384)

بنابراین در این تحقیق با درک ضرورت موضوع پژوهش و درنظر گرفتن دانشگاه پیام نور استان تهران واحد ورامین بعنوان نمونه مطالعاتی ، سعی در کشف 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...