پایان نامه اندازه گیری ارتباط فرهنگ سازمانی و استقرار مدیریت دانش |
فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر جنسیت… 122
فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر وضعیت تاهل.. 123
فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر سطح تحصیلات… 124
فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر سابقه کار. 125
فراوانی پاسخگویان با توجه به متغیر سن.. 126
نمودار جعبهای متغیر ((خلاقیت فردی)) 128
نمودار جعبهای متغیر ((سبک رهبری)) 130
نمودار جعبهای متغیر ((سازش با پدیده تعارض)) 132
نمودار جعبهای متغیر ((هماهنگی و انسجام)) 134
نمودار جعبهای متغیر ((حمایت مدیریت)) 136
نمودار جعبهای متغیر ((پاداش کارکنان)) 138
نمودار جعبهای متغیر ((فرهنگی سازمانی)) 140
نمودار جعبهای متغیر ((مدیریت دانش)) 142
نمودار بافت نگار متغیرهای اصلی مدل تحقیق.. 144
پراکنش متغیرهای ((فرهنگ سازمانی)) و ((مدیریت دانش)) 147
پراکنش متغیرهای ((خلاقیت فردی)) و ((مدیریت دانش)) 149
پراکنش متغیرهای ((حمایت مدیریت)) و ((مدیریت دانش)) 151
پراکنش متغیرهای ((سازش با پدیده تعارض)) و ((مدیریت دانش)) 153
پراکنش متغیرهای ((هماهنگی و انسجام)) و ((مدیریت دانش)) 155
پراکنش متغیرهای ((پاداش کارکنان)) و ((مدیریت دانش)) 157
پراکنش متغیرهای ((سبک رهبری)) و ((مدیریت دانش)) 159
فصل اول
کلیات تحقیق
1- کلیات تحقیق
1-1-مقدمه
در سالهای اخیر، مدیریت دانش به موضوع بحث محافل علمی و عرصههای عملی تبدیل شده است. جوامع علمی و عملی هر دو بر این باورند که سازمانها با قدرت دانش میتوانند برتریهای بلند مدت خود را درعرصههای رقابتی حفظ کنند. امروزه چشم اندازهای رقابتی سازمانها نشان دهنده تاثیرات این دیدگاهها در عرصههای راهبردی سازمانهای تجاری است.اگر سازمانی به راحتی نتواند شکل صحیح دانش را در جایگاه مناسب آن تشخیص دهد در عرصههای رقابتی با مشکل مواجه خواهد شد.(سرلک، 1387، 2)
مدیریت دانایی میتواند گستره ای از ویژگیهای عملکرد سازمانی را با قادر ساختن شرکت به «عملکرد هوشمندانه تر » بهبود بخشد. اما این به تنهایی کافی نیست چرا که مدیریت دانایی برای آنکه قابل استفاده باشد، نیازمند هماهنگی با فرهنگ سازمانی موجود میباشد. زیرا در هر سازمانی فرهنگ منحصر به فرد آن سازمان وجود دارد که به افراد شیوه فهم و معنی بخشیدن به رویدادها را نشان میدهد. بنابراین از فرهنگ سازمانی میتوان به عنوان یک اهرم قدرتمندی برای تقویت رفتار سازمانی استفاده نمود. فرهنگ سازمانی ضعیف مانع از آن میشود که افراد در تلاش برای نگاهداشت پایگاه قدرت شخصی و کارایی خویش، دانستههای خود را تسهیم کرده و منتشر سازند. لذا برای تسهیل مشارکت افراد و ایجاد دانش، فرهنگ سازمانی حائز اهمیت است. (کرمی،2،1384)
بنابراین در این تحقیق با درک ضرورت موضوع پژوهش و درنظر گرفتن دانشگاه پیام نور استان تهران واحد ورامین بعنوان نمونه مطالعاتی ، سعی در کشف
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 03:09:00 ق.ظ ]
|