پایان نامه شناسایی و رتبه بندی موانع استقرار بودجهریزی عملیاتی |
جدول 4-9 : نتایج آزمون T تک نمونهای منظر محیط و جامعه
86
جدول 4-10 : نتایج آزمون T تک نمونهای مولفههای منظر مالی
88
جدول 4-11 : نتایج آزمون T تک نمونهای منظر مالی
89
جدول 4-12 : نتایج آزمون T تک نمونهای مولفههای منظر رضایت کارکنان
91
جدول 4-13: نتایج آزمون T تک نمونهای منظر رضایت کارکنان
92
جدول 4-14: نتایج آزمون T تک نمونهای مولفههای منظر رشد و یادگیری
94
جدول 4-15: نتایج آزمون T تک نمونهای منظر رشد و یادگیری
95
جدول 4-16: نتایج آزمون T تک نمونهای مولفههای منظر خدمت گیرندگان
97
جدول 4-17: نتایج آزمون T تک نمونهای منظر خدمتگیرندگان
98
جدول 5-1: نتایج آزمون T تک نمونهای برای شش فرضیه
102
نمودار4-1: نمودار توزیع فراوانی سن
75
نمودار 4-2 : نمودار توزیع فراوانی سطح تحصیلات
76
چکیده
همانگونه که مشهود است نظام بودجهریزی سنتی در اغلب سازمانهای فرهنگی کشور استقرار دارد. نظر به اینکه نظام بودجهریزی سنتی توفیقی در تحقق اهداف سازمانی نداشته است، این پژوهش به دنبال شناسایی و رتبهبندی موانع استقرار بودجهریزی عملیاتی جهت حل این مشکل در سازمانهای فرهنگی میباشد. تحقیق حاضر از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و از نظر اجرا، توصیفی پیمایشی است. این پژوهش جهت شناسایی و رتبهبندی موانع استقرار بودجهریزی عملیاتی در سازمانهای فرهنگی مستقر در شهر قم میباشد که به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شده است. از این میان سازمانهای فرهنگی مذکور 105 متخصص از 8 سازمان فرهنگی به عنوان نمونه انتخاب شده است. روش جمعآوری داده های در این پژوهش روش ترکیبی (میدانی، کتابخانهای) است و از پرسشنامه جهت جمعآوری اطلاعات برای پاسخ به سوالات بهره گرفته شده است. پرسشنامه این تحقیق برآمده از مولفههای احصا شده از نظر خبرگان حوزه بودجهریزی در هر یک از مناظر مدل ارزیابی متوازن میباشد. نتایج تحقیق با توجه به آزمون میانگین تک نمونهای انجام شده، نشان میدهد که در سازمانهای فرهنگی از تمام مناظر مدل ارزیابی متوازن جهت استقرار نظام بودجهریزی عملیاتی مانع وجود دارد. در واقع سازمانهای فرهنگی بایستی از تمام مناظر، نسبت به رفع موانع تبیین شده اقدام نمایند. به منظور رتبهبندی موانع احصا شده نیز از آزمون فریدمن استفاده شده است که نتیجه آن نشان میهد که منظر رضایت کارکنان در اولویت اول و مناظر رشد و یادگیری، محیط و جامعه، فرآیندی، مالی و خدمتگیرندگان به ترتیب در اولویتهای بعدی قرار دارند.
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1. مقدمه
سازمانها برای اینکه بتوانند بدرستی در راستای ماموریتها و وظایف خود حرکت نمایند در تکاپو بوده و هر کدام به طریقی این مهم را دنبال مینمایند.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 12:51:00 ق.ظ ]
|