پایان نامه شناسایی و رتبه بندی مولفه های هوش معنوی کارکنان |
آزمون میانگین یک جامعه آماری… 120
آزمون فریدمن.. 121
آزمون آنووا یا تحلیل واریانس یک عاملی… 122
آزمون تحلیل عاملی اکتشافی… 123
5-4) پیشنهادهای تحقیق.. 124
5-4-1) پیشنهادها به سازمان.. 124
5-4-2) پیشنهادها برای تحقیقات آتی… 126
5-5) محدودیت های تحقیق (موضوعی، مکانی و زمانی). 127
منابع و مأخذ.. 128
ضمائم و پیوست ها 37128
فهرست جدولها
جدول شماره 2-1 مقایسه هوش معنوی و هوش متعارف…. 18
جدول شماره 2-2: مهمترین تفاوتها بین هوش منطقی، هوش عاطفی و هوش معنوی… 19
جدول 2-3: مقایسه بین ویژگیهای هوش منطقی دیدگاه مدیریت عقلانی و مهارتهای مدیریتی در تئوریهای مدیریت کلاسیک، مدیریت علمی و مدیریت اداری… 21
جدول 2-4: مقایسه بین ویژگیهای هوشعاطفی دیدگاه مدیریت انطباقی و مهارتهای مدیریتی در تئوریهای مدیریت سایبرنتیک نوع دوم تئوری سیستمهای کنش اجتماعی پارسونز، تئوری عمومی کنش و مدل سیستم یادگیری سازمانی… 23
جدول 2-5: مقایسه بین ویژگیهای هوشمعنوی دیدگاه مدیریت کوانتوم و مهارتهای مدیریتی در تئوری آشوب… 26
جدول 2-6: کارکرد های انواع مختلف هوش…. 28
جدول 2-7: مقایسه معنویت در تمدن جدید و در آموزه های اسلام. 37
جدول2-8 : ابعاد هوش معنوی بر اساس دیدگاه زهر و مارشال.. 44
جدول 2-9: مدل هوش معنوی از دیدگاه سیندی ویگلزورث… 54
جدول 2-10: ویژگی های هوش معنوی و رویه هایی که می توان آن را افزایش داد: 58
جدول 2-11: مقایسه افراد به لحاظ هوشمعنوی… 60
جدول 3-1 : شکل امتیاز دهی به پرسشنامه. 81
جدول 3-2 : تعیین روایی مولفه های هوش معنوی کارکنان.. 83
جدول 3-3:نظرات خبرگان در خصوص پرسشنامهی هوش معنوی… 84
جدول 3-4 : آلفای کرونباخ مربوط به هر یک از عوامل موثر بر هوش معنوی کارکنان.. 87
جدول 4-1 : توزیع فراوانی افراد بر حسب سازمان مورد بررسی… 94
جدول 4-2 : توزیع فراوانی افراد بر حسب تحصیلات… 95
جدول 4-3 : توزیع فراوانی افراد بر حسب سابقه خدمت…. 96
جدول 4-4: بررسی وضعیت نرمال بودن مولفه های هوش معنوی کارکنان.. 98
جدول 4-5 : وضعیت میانگین و انحراف معیار رعایت مولفه های هوش معنوی… 99
جدول4-6 : نتایج آزمون میانگین یک جامعه آماری برای رعایت مولفه های هوش معنوی… 100
جدول 4-7: معنی داری آزمون فریدمن برای مولفه های هوش معنوی کارکنان.. 102
جدول4-8: اولویت بندی مولفه های هوش معنوی کارکنان بر حسب میانگین رتبه با استفاده از تحلیل واریانس فریدمن.. 103
جدول4-9: اولویت بندی مولفه های هوش معنوی بر حسب میانگین رتبه با استفاده از تحلیل واریانس فریدمن تقریبی… 104
جدول 4-10: جدول آنالیز واریانس مولفه های هوش معنوی در مراکز منتخب…. 105
جدول 4-11: نتایج آزمون شفه. 106
جدول 4-12: نتایج آزمون شفه. 107
جدول 4-13: نتایج آزمون بارتلت و KMO… 108
جدول4-14: ارزش ویژه عامل ها و واریانس آنها بعد از چرخش…. 109
جدول 4-15:ماتریس چرخیده شده اجزاء. 110
جدول 4-16: خلاصه بررسی وضعیت نرمال بودن مولفه های هوش معنوی کارکنان.. 114
جدول 4-17: خلاصه نتایج تحلیل وضعیت هریک از مولفه های هوش معنوی… 115
جدول 4-18: اولویت بندی مولفه های هوش معنوی بر حسب میانگین رتبه. 115
جدول4-19: خلاصه تحلیل نتایج بررسی تفاوت مراکز منتخب در خصوص مولفه های هوش معنوی… 116
جدول4-20: ارزش ویژه عامل ها و نام گذاری آنها 116
فهرست شکلها
شکل 2-1: رابطه هوش ها ( ویگلزورث، 2004). 17
شکل 2-2 : سلسله مراتب نیازهای انسان از دیدگاه مزلو. 33
شکل 2-3: سلسله مراتب نیازهای انسان از دیدگاه هوش معنوی… 33
شکل 2-4: مولفه های هوش معنوی از دیدگاه نوبل و وگان.. 42
شکل 2-5: مدل مفهومی تحقیق.. 72
شکل3-1: نمودار فرآیند انجام تحقیق.. 75
نمودار 4-1 : توزیع فراوانی افراد برحسب سازمان مورد بررسی… 95
نمودار 4-2 : توزیع فراوانی افراد برحسب تحصیلات… 96
نمودار 4-3 : توزیع فراوانی افراد برحسب سابقه کار. 97
مقدمه:
انسان موجودی چند بعدی است که برای رسیدن به کمال و موفقیت درامور کاری و روزمره، نیازمند درک همه ابعاد وجودی خود و فهمیدن موقعیت های مختلفی است که در آنها قرار می گیرد. در این میان بعد وسیعی مانند “معنویت” که بر بسیاری از جنبه های وجودی و عرصه های زندگی انسان موثر است، اهمیت ویژه ای می یابد. “معنویت” حالتی را برای فرد ایجاد می کند که انسان به دنبال خویشتن خود بوده و به فکر تفکر در اموری فراتر از مسائل روزمره بپردازد و به دنبال معنای زندگی و هوشیاری و آگاهی در سطح متعالی باشد. می توان گفت هوش معنوی همان هوشی است که به کمک آن به تجزیه و تحلیل مسائل اساسی در زندگی و حل مشکلات پرداخته، به فعالیت خود ارزش و معنا می دهیم و اعتبار رفتارهای خود را بررسی کرده، آگاهانه در مورد عملکردمان تصمیم گیری میکنیم. به عبارتی افراد زمانی از هوش معنوی استفاده می کنند که بخواهند از ظرفیت ها و منابع معنوی برای تصمیم گیری های مهم بهره برداری کنند. هوش معنوی در ایجاد ارزش ها و دیدگاه های افراد نقش عمده ای ایفا می کند( حریری، 1390).
تعاریف متعددی از هوش معنوی وجود دارد. اما، بطور ساده می توان گفت هوش معنوی توانایی به کارگیری و بروز منابع، ارزش ها و کیفیت های معنوی است ، به گونه ای که بتواند کارکرد روزانه و آسایش فکری را ارتقا دهد. با دشوار شدن چالش های زندگی در جهان پیچیده امروز و لزوم برخورداری انسان ا
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1399-06-06] [ 07:17:00 ب.ظ ]
|